Followers

07 June 2017

Buah Pinggang Bocor?


Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Buah pinggang bocor atau pun Nephrotic Syndrome adalah satu penyakit yang berkaitan dengan buah pinggang. Dalam kes ini, pesakit akan banyak kehilangan protein dalam badan akibat kerosakan atau kebocoran penapis halus yang terdapat dalam buah pinggang yang dikenali sebagai glomeruli.


Tanda-tanda awal gejala penyakit ini adalah seperti kencing berbuih, mata, muka dan kaki kelihatan bengkak dan pesakit akan menjadi lemah dan tidak bermaya.


Rawatan Alternatif bagi Nephrotic Syndrome

Saya kongsikan kisah daripada Puan Tinie Badri;

Diagnos
Bermula kisah bila KAKI suami saya SEMBAB, kemudian diikuti tangan, kemudian MUKA. Kami naik risau. Apabila pergi kecemasan doktor tahan observation ward untuk ambik urin 24jam. Bacaan protein masa tu +26. Allahuakbar sungguh saya tak pernah dengar tentang Nephrotic Syndrome/Buah pinggang bocor. Baru tau AIR KENCING BERBUIH tu salah satu tanda awal tapi suami tak alert dan ingat ianya normal. Tak tidur malam saya mencari maklumat tentangnya. Rupanya jika dibiarkan boleh sampai kena dialisis dan boleh jugak dapat jangkitan paru-paru. Risau jangan nak cakap la sebab arwah abah saya sendiri di prnghujung hayatnya meninggal disebabkan buah pinggang gagal berfungsi.


Rawatan doktor
Doktor bagi steroid dan beberapa ubat lain untuk kawal kolesterol dan bengkak kaki. Bila buah pinggang dah ada masalah kolesterol tiba-tiba naik, tekanan darah pun naik. Doktor bagi pilihan katanya kalau setuju untuk biopsi, steroid jangan makan dulu pulangkan balik pada hospital. Kami bincang dan pulanhkan steroid dan kami setuju untuk biopsi. Sebenarnya dalam tempoh tunggu tarikh kami nak ikhtiar dengan Vivix.

Perkembangan
Sebotol Vivix, bacaan urin menurun. Doktor dah stop semua ubat. Bila 3botol bacaan urin terus negatif(gambar) dan doktor terus cancel untuk biopsi bila tengok result darah, kolesterol semua cantik.
Syukur alhamdulillah. Banyak hikmahnya. Dengan asbab sharing kisah suami saya ni dah ramai yang bermasalah sama dah ikhtiar dengan Vivix dan dapat #shakleeeffect yang bagus.


No automatic alt text available.



Kisah ini saya kongsikan agar kita semua dapat berkongsi kebaikan Vivix dan dapat menjalani kehidupan yang lebih sihat.

Kita hanya ikhtiar. Vivix juga hanya asbab untuk kesihatan yang lebih baik. Namun Allah juga yang memberi rezeki.



* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan sebarang penyakit


 * These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 



Beli online guna kad kredit/debit klik sini SAYA NAK VIVIX atau boleh hubungi saya seperti di bawah.



Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
whatsapp: 013-7073943 (Deanna) 

1 comment:

  1. seram baca kes org kena buah pinggang ni.. kena jaga pemakanan betul2

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen! ^__~

Vitamin Cinta

Vitamin HOT untuk Wanita