Popular Posts

Wednesday, 3 February 2016

Testimoni Ostematrix: Selepas 4 Hari Sembelit, Lega dengan Ostematrix

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Apa khabar semua? Harapnya semua dalam keadaan sihat sejahtera dan bahagia gembira di samping keluarga tercinta.

Ok lah, jom kita layan testimoni daripada salah seorang customer saya nie. 4 hari dah dia sembelit, kesian dia..


ostematrix bantu ibu berpantang dari sembelit, cara atasi sembelit masa berpantang, elak sembelit masa berpantang, ubat berkesan untuk sembelit
Testimoni Ostematrix: Selepas 4 hari Sembelit, Lega dengan Ostematrix


Customer saya nie sedang berpantang buat kali pertama. Bila teringat sembelit masa berpantang nie, memang seriau lah!huhu..

Lepas 2 hari beliau makan Ostematrix dengan konsisten dan minum air yang cukup, najis dapat keluar tanpa rasa sakit. Alhamdulillah. Memang rasa lega dan syukur dapat bantu beliau. Alhamdulillah Ya Syakur..

Macam mana Ostematrix nie dapat membantu ibu-ibu yang sedang berpantang atasi sembelit?

Pertama yang anda perlu tahu, Ostematrix nie bukan hanya sekadar Kalsium.

Keduanya, selain Kalsium, ia juga dilengkapi dengan Magnesium, Vitamin D, Boron, Manganese, Zink dan Copper.

Ketiga, bahan utama yang membantu menyelesaikan masalah sembelit adalah MAGNESIUM.
Magnesium berperanan melegakan otot dalam usus di mana ia dapat membantu untuk mewujudkan pergerakan yang lebih baik dan lancar. Magnesium juga berfungsi untuk menyerap air ke dalam kolon dan seterusnya melembutkan najis dan melancarkan pembuangan najis dari badan.

Best kan Ostemarix nie! Memang sangat membantu untuk bebas dari sembelit yang mengerikan masa dalam berpantang..huhu



cara atasi sembelit dengan ostematrix, sembelit masa berpantang, ostematrix bagus untuk sembelit, cara paling mudah atasi sembelit masa berpantang
Ostematrix Shaklee

Manfaat lain Ostematrix

1. Menguatkan Tulang - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

2. Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis

3. Meringankan stress - Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

4. Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

5. Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. 
Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

6. Memperbaiki hiperaktiviti perut dan gastrik.


Jangan tunggu lagi. Dapatkan sekarang! (^__^)


* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan sebarang penyakit. 

* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 



Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS / whatsapp: 013-7073943 (Deanna) 

Anak Susah Nak Dengar Kata? WAJIB BACA!


apa nak buat bila anak tak dengar cakap kata, cara mengatasi anak tak dengar cakap kata, cara mengatasi marah pada anak, tips kecantikan, supplement kecantikan

"Pergi mandi sekarang, nanti mak buang semua mainan!"
Kawan aku kata, ni antara silap paling besar ibu bapa di Malaysia ni.
Aku ada seorang kenalan ni, anaknya sangat dengar kata, tak melawan cakap.
Sejuk saja hati tengok. Aku pelik, nak kata kawan aku ni garang, tak juga.
Tak pernah aku tengok dia jerit pada anak dia.
.
.
Aku pun cuba korek rahsia dia. Sebab aku tengok anak-anak orang lain, menjerit menangis melawan tu perkara biasa. Tapi anak dia tak.
Mula-mula dia buat lawak, dia kata sebab baka dia. Aku gelak saja masa tu.
Tapi lepas tu dia mula kongsikan sesuatu yang aku tak pernah terfikir pun selama ni.
.
.
"Orang kita ni kerap sangat ugut anak perkara yang dia takkan buat pun"
Aku pun dengar saja apa dia cuba katakan. Dia sambung.
.
"Ko selalu dengar tak, mak ayah yang ugut anak dia nak letak dalam hutan lah, nak buang semua mainan dia lah, nak bagi tinggal dengan orang gila lah?"
Aku anggukkan saja. Sebab memang aku kerap dengar ungkapan macam tu.
.
.
"Tapi pernah ko tengok mak ayah tu betul-betul buang semua mainan, letak anak dia dalam hutan?"
Aku gelengkan kepala. Sebab pada aku, tiada ibu bapa yang sanggup buat macam tu. Kawan aku sambung lagi.
.
"Ko rasa apa yang anak ko akan rasa, bila ko kerap ugut perkara yang ko takkan buat pun? Mak ayah selalu rasa anak ni terlalu kecil untuk faham. Ini silap besar kita. Anak-anak kecil kita sangat bijak sebenarnya. Bila kita kerap ugut macam tu tapi tak buat pun, dari hari ke hari, anak-anak akan anggap kita ni cakap tak serupa bikin."
.
"Setiap kali mak ayah buat macam tu, sikit demi sikit anak akan hilang rasa hormat dan kurang takut pada apa kita cakap. Dalam fikiran depa, buat apa takut, mak ayah dia bukan akan buat pun. Gertak je lebih, tapi habuk pun tarak!"
.
"Ugut anak kata, pergi kemas mainan, kalau tak, mama tak bawa pergi McD. Tup tup, anak dia tak kemas, tapi petang tu mama dia bawa juga pergi McD tu. Anak-anak akan fikir yang buat apa depa nak ikut cakap, sebab kalau tak ikut pun, dapat juga apa dia nak!"
Aku mula nampak sesuatu yang selama ni aku tak terfikir. Patut ramai anak-anak kurang hormat apa yang ibu bapa suruh buat. Kawan aku sambung lagi.
.
.
"Kita duk sibuk kata menteri tu cakap tak serupa bikin, lepas tu kita pun jadi hilang hormat pada pak menteri. Macam tu juga anak-anak. Kita cakap tak serupa bikin, anak-anak pun mula hilang rasa hormat pada percakapan kita"
Panjang lagi kawan aku tu kongsi cerita dia. Tapi aku dah ingat-ingat lupa. Ayat-ayat atas ni pun aku taip lebih kurang ikut apa aku ingat saja.
Tapi bawah ni aku ringkaskan apa nasihat dia pada ibu bapa yang nak anak-anak yang dengar cakap.
.
.
1. Tak perlu jadi pemarah, cukup jadi tegas. Ada beza antara marah dan tegas. Ibu bapa sekarang ramai suka marah tapi tak tegas. Bab jerit no 1, tapi cakap selalu tak serupa bikin.
.
2. Jangan suka ugut anak dengan perkara yang kita tahu kita takkan buat pun. Kalau nak ajar anak pasal consequences pun, pastikan cakap apa yang kita akan buat saja.
Contoh, 'Pergi mandi sayang, kalau tak nanti mama tak bawa pergi taman petang ni'. Kalau dia tak buat, tak perlu marah, tak perlu jerit. Tapi bila sampai petang, jangan bawa pergi taman. Walaupun dia menangis jerit masa tu.
Biar anak kita tahu, kita bukan pemarah tapi kita tegas. Setiap apa kita cakap, kita buat. Dia akan mula hormat dengan apa yang kita cakapkan. Walaupun tanpa menjerit.
.
.
3. Katakan anak kita cuba merayu minta maaf kata dia tak buat lagi. Dia janji. Lepas tu dia minta bawa pergi taman hari yang sama dia buat salah tu juga, jangan bawa. Walaupun dia dah minta maaf.
Kata pada dia, "hari ni sayang dah buat salah, mama tak bawa pergi taman. Kita tengok esok, kalau sayang dengar kata, kita pergi esok."
Esoknya bila kita suruh mandi, dia akan mula teringat, semalam mama papa dia betul-betul tak bawa pergi taman. Hari ni kena dengar cakap.
.
.
4. Bila anak dengar kata, berikan reward. Jangan hanya tahu nak ugut bila dia tak dengar kata tapi tak berikan reward bila dia dengar kata.
.
.
5. Jangan lupa berdoa pada Allah swt. Usaha kita ni asbab saja, yang bagi rezeki anak dengar kata tu, Allah swt. Bukan kita sendiri.
.
Walaupun aku tiada anak lagi, tapi aku kongsikan ni sebab aku masih nampak ramai ibu bapa yang masih buat kesilapan ni, tanpa kita sedar pun.
Terima kasih sahabat. Pada ibu bapa di luar sana, jom share post ini supaya lebih ramai dari kita dapat perbaiki diri kita. Supaya anak kita semua juga menjadi anak yang dengar kata. InsyaAllah.
kredit to Muhammad Zukermi.


Semoga bermanfaat!

Tuesday, 2 February 2016

Tip Memiliki Kediaman Yang Sihat



basic H, hand dish wash, pelembut baju paling selamat, pencuci serbaguna, rahsia rumah bersih, rahsia kecantikan dalaman

sumber: Majalah iSihat

Bila membicarakan tentang kesihatan diri, setiap barang yang digunakan sama juga pentignya dengan setiap produk yang diambil untuk kesihatan tubuh. Maka, rumah sepatutnya menjadi tempat paling selamat di atas muka bumi ini.

Bersihkan ia dengan pencuci organik Shaklee yang SELAMAT, BERKESAN, MESRA ALAM dan MENJIMATKAN wang anda. Belailah diri dengan menitikberatkan kesihatan.

Ayuh kita pastikan seluruh ceruk manapun bahagian rumah kita bersih dan kemas. Namun, pastikan kita buat pilihan produk pencuci yang betul dan SELAMAT lebih-lebih lagi disekitar insane yang tersayang; BERKESAN terhadap semua kotoran degil; MESRA ALAM untuk bumi; dan JIMAT untuk wang anda. Dalam erti kata lain, jadikan Get Clean sebahagian dari rumah anda.


Basic H2TM Organic Super Cleaning Concentrate: Tanpa Toksik, Cara Membersih Semulajadi

Amat menjimatkan, benar-benar berkesan membersihkan dan menanggalkan minyak gris degil dengan hanya daripada sebotol pencuci pekat Basic H2TM Organik dengan kepekatan berganda yang hebat.

Berkepekatan tinggi – 473ml (16 aun) menjana 182 liter (48 gelen) pencuci berkuasa hebat. Untulk 1001 kegunaan pembersih dan cucian – mebunag kotoran, minyak gris dan kotoran dari mana-mana permukaan yang boleh dibasuh; luar dan dalam; dinding-dinding, tingkap-tingkap dan cermina-cermin, lantai, peralatan dapur, dapur masak, mana-mana bahagian tertutup dan perabot.

Kesan calar balar yang mengandungi minyak gris degil meninggalkan kesan comot yang digunakan bagi membersihkan laluan minyak, tempat pembakar gril, ketuhar dan lain-lain lagi. Tanpa perlu dibilas, tiada kesan comot dan tiada kesan calar.


Hand Dish Wash Concentrate: Pencuci Pinggan Basuhan Tangan yang Handal Membersih Minyak Degil

Anda perlukan beberapa titisan bagi mencuci setimbun pinggan yang berminyak selepas makan malam. Lantas membuatkan tugasan menjadi amat mudah, malah ia juga
  • Lembut pada tangan
  • Semulajadi, pencuci berasaskan tumbuh-tumbuhan
  • Kaya dengan buih dan tahan lebih lama
  • Membuatkan pinggan bersih berkilau
  • Hanya beberapatitis mampu membersihkan timbunan pinggan mangkuk di singki.

Fresh Laundry Concentrate (Powder)
Formula semulajadi untuk pakaian lebih bersih

Dapatkah anda rasakan nikmat bersihnya baju yang dibasuh sebaik sahaja ia dicuci? Cucian baju ini lebih baik. Formula enzim semulajadinya menjadikan pakaian lebih bersih di samping menyelamatkan bumi. Jadi, anda bolehlah melonggokkan timbunan cucian baju dan menghidu kesegarannya. (^__^)


Soft Fabric Concentrate
Melembutkan Pakaian
  • Ia berbau segar, selembut sutera yang mengurangkan kedutan dan menghilangkan kesan statik pada kain yang mungkin ada pada pencuci yang anda gunakan sebelumnya. Sekali lagi, terima kasih kepada formula kepekatan yang hebat yang mana anda bukan hanya menggunakan dengan kuantiti yang sedikit malah botol kecil yang mudah disimpan, dibawa dan dituangyang  boleh ditatang di telapak tangan pun.
  • Berkepekatan tinggi 946ml (32 auns)melembutkan 64 muatan
  • Pelembut semulajadi, mengurangkan kedutan dan mengawal kehadiran pada kain
  • Botol yang kecil bagi memudahkan ia dibawa, dituang dan disimpan



Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com
SMS/whatsapp: 013-7073943 (Deanna)