Followers

10 December 2017

VIVIX: Polifenol Menggalakkan Fungsi Jantung yang Sihat

15:00 0 Comments


Assalamualaikum dan selamat sejahtera.


Sebelum nie saya ada share tentang polifenol untuk mengekalkan tahap glukosa darah yang sihat dan polifenol untuk kulit yang lembut dan berseri.


Kalau korang belum baca boleh baca sini Hebatnya Vivix. 


Hari nie pulak nak share fungsi polifenol dalam menggalakkan fungsi jantung yang sihat.



vivix-polifenol-jantung-yang-sihat
Polifenol Menggalakkan Fungsi Jantung yang Sihat


Fungsi polifenol:





Jom hargai jantung kita!



Ya, korang beli 2 botol Vivix, nak tak nak korang terpaksa jugak terima 4 ini secara PERCUMA.
1.
2.
3.
4.


Nak tau hubungi saya seperti kat bawah ya.. nanti kita bisik-bisik  (^_~)





Nak beli produk Shaklee?
Nak JOIN Ahli Shaklee?
Nak tambah duit poket dengan Shaklee?
email: mommyfarisazham@gmail.com 
whatsapp: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi 
FB: Deanna Aris

09 December 2017

VIVIX: Polifenol untuk Kulit yang Lembut dan Berseri.

15:00 0 Comments

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.


Korang nak dapatkan kulit yang lembut dan berseri dengan Vivix?


Jom lihat fungsi polifenol untuk kulit.




vivix-polifenol-untuk-kulit-yang-sihat-dan-berseri
Polifenol untuk kulit yang lembut dan berseri




Fungsi polifenol:





Jom cantik dengan cara bijak! 
Bukan aje kulit muka boleh cantik, malah satu badan tau dengan produk Shaklee paling laris nie.


Bulan nie ada promosi Vivix. Jadi memang tak patut korang lepaskan peluang ok.


Beli 2 botol Vivix, nak tak nak korang terpaksa jugak terima 4 ini secara PERCUMA.
1.
2.
3.
4.


Nak tau hubungi saya seperti kat bawah ya.. nanti kita bisik-bisik  (^_~)




Nak beli produk Shaklee?
Nak JOIN Ahli Shaklee?
Nak tambah duit poket dengan Shaklee?
email: mommyfarisazham@gmail.com 
whatsapp: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi 
FB: Deanna Aris


08 December 2017

Vivix: Polifenol Untuk Tahap Glukosa Darah yang Sihat.

16:23 0 Comments

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.


Korang dah tahu ke belum promosi hebat bulan nie?


Kalau belum tahu lagi boleh je klik Promosi Disember 2017.



Jadi hari nie nak share salah satu kelebihan dan kebaikan yang ada dalam Vivix nie iaitu Polifenol.



Apa fungsi Polifenol nie?


vivix-polifenol-untuk-tahap-glukosa-darah-yang-sihat
Polifenol untuk Tahap Glukosa Darah Yang Sihat



Fungsi Polifenol









Nak beli produk Shaklee?
Nak JOIN Ahli Shaklee?
Nak tambah duit poket dengan Shaklee?
email: mommyfarisazham@gmail.com 
whatsapp: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi 

FB: Deanna Aris


Vivix: Polifenol Untuk Tahap Glukosa Darah yang Sihat.

16:23 0 Comments

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.


Korang dah tahu ke belum promosi hebat bulan nie?


Kalau belum tahu lagi boleh je klik Promosi Disember 2017.



Jadi hari nie nak share salah satu kelebihan dan kebaikan yang ada dalam Vivix nie iaitu Polifenol.



Apa fungsi Polifenol nie?


vivix-polifenol-untuk-tahap-glukosa-darah-yang-sihat
Polifenol untuk Tahap Glukosa Darah Yang Sihat



Fungsi Polifenol









Nak beli produk Shaklee?
Nak JOIN Ahli Shaklee?
Nak tambah duit poket dengan Shaklee?
email: mommyfarisazham@gmail.com 
whatsapp: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi 
FB: Deanna Aris


06 December 2017

Promosi Disember 2017

15:14 0 Comments

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Nak tau tak apa yang best dalam bulan Disember nie?




Live VIBRANTLY with Vivix
Vivix® BUY 6+1
Vivix® BUY 2@ 5% Off







BUY 3 Vita-Lea® for Children GET 1 Vita-Lea® for Children




Nak beli produk Shaklee?
Nak JOIN Ahli Shaklee?
Nak tambah duit poket dengan Shaklee?
email: mommyfarisazham@gmail.com 
whatsapp: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi 
FB: Deanna Aris


05 December 2017

Tenanglah Dikau Di Sana....

22:11 0 Comments

Assalamualaikum.


Pagi tadi kami sekeluarga terima perkhabaran duka.


Sepupu ayah yang juga saya panggil Cik Rahim telah dijemput kembali kerahmatullah.


Kalau ikutkan perancangan Cik Rahim, dia sekeluarga akan balik ke semenanjung bulan nie. Kami yang tahu pun turut sama excited tunggu Cik Rahim sekeluarga balik.


Yelah, bukan selalu jumpa. Time dia balik memang rasa meriah. Mungkin sebab orang jauh balik kampung kan... Tambah lagi Cik Rahim memang ramah, ceria selalu...


Rumah kami berjiran dengan rumah mak Cik Rahim.


Namun, kami semua terpaksa akur dengan aturan Allah. Allah lebih sayangkan Cik Rahim.


Walaupun jauh, kami juga rasa sedih atas pemergianmu...
Kami juga rasa kehilanganmu...
Kami akan rindu gelak tawamu...
Kami akan rindu menanti kepulanganmu ke kampung....
Tenanglah dikau di sana...
Semoga dirimu di tempatkan dikalangan orang-orang yang beriman...
Amin Ya Mujib....





إِنَّا للهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ 
Al-Fatihah...


‎بِسْــــــــمِ اٌللَّهِ اٌلرَّحْمَنِ اٌلرَّحِيْـــــــــمِِ 
‎اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ العَالَمِينَ ۞ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ۞ مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ ۞ إيَّاكَ نَعْبُدُ وإيَّاكَ نَسْتَعِينُ ۞ اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِيمَ ۞ صِرَاطَ الَّذِينَ أنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّيِنَ
‎آمِّيْن...



Ya ALLAH.. ampunkanlah dosanya, limpahkan rahmat kepadanya, selamatkan dia dan ampunkan kesalahannya. Muliakan kedudukannya, luaskan tempat tinggalnya, mandikan dia dengan air, salji dan air sejuk. Bersihkannya daripada kekotoran dosanya sebagaimana dibersihkan pakaian yang putih dari segala kekotoran. Dan gantikan rumahnya dengan rumah yang lebih baik dan pasangan yang lebih baik. Masukkan dia ke dalam syurga dan lindungilah dia daripada azab kubur dan ujiannya serta jauhkan dia dari azab neraka.

Semoga roh arwah ditempatkan bersama dengan para nabi, siddiqiin, shuhada dan solihin.

‎اَمِين يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن...




04 December 2017

Apa Maksud ALLAH Berselawat?

16:11 0 Comments


Assalamualaikum.



"Barangsiapa berselawat sekali ke atasku, ALLAH berselawat sepuluh kali ke atasnya." 
Hadith Riwayat Muslim 




Apa sebenarnya yang kita faham bila mana kata ALLAH berselawat? 




APA MAKSUD ALLAH BERSELAWAT?


Perkataan selawat berasal dari bahasa Arab: الصلوات)), diambil dari perkataan solat (الصلاة) yang bererti doa atau pujian.



Selawat Allah SWT ialah pujian-Nya di sisi para malaikat.



Selawat malaikat ialah doa memohon tambahan gandaan pahala.



Dan selawat orang mukmin ialah berdoa memohon supaya Allah SWT melimpahkan rahmat, menambahkan kemuliaan, kehormatan dan kepujian kepada penghulu kita Nabi Muhammad SAW.




Makna selawat dari Allah Ta’ala kepada hamba-Nya adalah limpahan rahmat, pengampunan, pujian, kemulian dan keberkatan dari-Nya. [Lihat kitab “Zadul Masir”, 6/398].




Ada juga yang mengatakan ia bererti taufik dari Allah Ta’ala untuk mengeluarkan hamba-Nya dari kegelapan (kesesatan) menuju cahaya (petunjuk-Nya), sebagaimana dalam firman-Nya:

{هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَكَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيمًا}

{Dialah yang berselawat kepadamu (wahai manusia) dan malaikat-Nya (dengan memohonkan keampunan untukmu), supaya Dia mengeluarkan kamu dari kegelapan kepada cahaya (yang terang). Dan adalah Dia Maha Penyayang kepada orang-orang yang beriman.} [Al-Ahzab:43].




Jom kita tambah ilmu. 




Jom kita perbanyakkan selawat juga (^_^)

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ




Salam sayang ❤ Deanna Aris

30 November 2017

Mitos Penyusuan Bayi?

15:54 0 Comments

Kosmo

Penyusuan ibu bukan sahaja menwarkan makanan terbaik buat bagi tetapi juga pengalaman menakjubkan tentang keakraban hubungan antara seorang ibu dan anaknya yang merupakan anugerah Ilahi.



Sepertimana amalan-amalan yang lain, penyusuan ibu turut dilingkari beberapa tanggapan salah dalam kalangan masyarakat.



Bahkan, ada wanita yang terus beranggapan mereka ditakdirkan tidak boleh menyusukan anak sekiranya gagal melakukannya.



Menyedari hal itu, syarikat makanan tambahan, Shaklee Malaysia telah menganjurkan satu majlis diskusi pakar bertajuk Segalanya Tentang Kesuburan dan Kehamilan: Kebenaran dan Mitos di Bandar Sunway, Selangor baru-baru ini.



Salah seorang panel diskusi yang merupakan Perunding Penyusuan Susu Ibu Bertauliah, Dr. Nurzarina Abdul Rahman berkata, walaupun menyusu badan dianggap sebagai proses semulajadi untuk wanita, kebanyakan wanita gagal menyusu badan terus membuat tanggapan salah bahawa mereka sudah ditakdirkan tidak dapat menyusukan anak. 




"Sebenarnya masih ada ruang untuk meningkatkan kesedaran dalam kalangan ibu, terutamanya ibu-ibu baru tentang pelbagai faktor penyumbang yang mampu menjayakan proses penyusuan badan.




"Memang benar penyusuan ibu itu bersifat semulajadi dan normal, namun tidak bermakna ia proses yang mudah. Jadi, penting bagi ibu-ibu baru untuk mempelajari cara yang betul dalam melakukannnya misalnya dari aspek posisi bayi dan lain-lain," katanya.



Nurzarina berkata, keperluan pemkanan untuk menyusu badan adalah sama seperti keperluan semasa hamil.


Helen (dua dari kiri) bersama para panel pakar anjuran Shaklee Malaysia



Nutrien

Bagaimanapun, wanita yang menyusu badan disyorkan untuk mengambil tambahan makanan yang kaya dengan nutrien sebanyak 500 kilokalori setiap hari berbanding semasa peringkat hamil.



"Salah satu daripada mitos yang biasa termasuklah tanggapan bahawa penyusuan yang kerap akan menurunkan pengeluaran susu.

"Sebenarnya, bekalan susu ibu adalah bergantung pada permintaan. Ini bermakna lebih banyak susu diminta oleh bayi, lebih banyak susu akan dihasilkan oleh ibu.



"Susu ibu adalah pemberian anak dan dicipta untuk memberikan nutrien yang diperlukan oleh bayi selagi ia diperlukan." tambah doktor di sebuah klinik di wangsa Maju, Kuala Lumpur itu.


Menurut Nurzarina, tanggapan bahawa seorang ibu itu perlu menghindari penyusuan ketika tidak sihat juga adalah salah.



Katanya, melainkan jika penyakit bersimptom yang serius, penyakit biasa seperti demam, selesema dan sakit tekak tidak seharusnya menghentikan seorang ibu itu daripada menyusukan anaknya.



"Susu ibu bukan sahaja tidak akan memindahkan penyakit kepada bayi bahkan ia mempunyai antibodi spesifik berhubung penyakit ibunya di dalamnya. Ini membantu untuk mencegah bayi daripada sakit." katanya.



Selain Nurzarina, ahli panel lain dalam majlis diskusi itu ialah Ahli Sains Penyelidikan Kanan di Bahagian Penyelidikan dan Pembangunan Shaklee Corporation, Amerika Syarikat (AS), Dr. Sonhee Park dan pakar kesuburan Dr. Mathi Arasu Muthusamy.


Turut hadir Presiden Shaklee Malaysia, Helen Lam.


Sonhee pula menekankan bahawa kekurangan nutrien seperti vitamin B9 (folate) kerap berlaku dalam kalangan wanita hamil dan menyusukan anak. Kekurangan Vitamin B9 semasa hamil dikaitkan dengan peningkatan risiko kecacatan bayi yang dilahirkan.



"Kekurangan vitamin B9 itu meningkatkan risiko kecacatan kelahiran seperti spina bifida atau kecacatan yang serius pada otak, saraf tunjang dan jantung.





Terbaik

"Ungkapan ada menyatakan ibu sihat menjamin bayi yang sihat. Setiap ibu mahukan yang terbaik untuk anak-anak mereka dan pemakanan memainkan peranan penting dalam menyediakan persekitaran kondusif untuk kesuburan (pramengandung), pada peringkat kehamilan dan semasa menyusukan badan," kata Sonhee.



Sementara itu, Helen dalam ucapannya berkata, pihaknya menyedari bahawa ramai pengedar Shaklee merupakan ibu-ibu yang memilih untuk menyusukan bayi dan ternyta berjaya melakukannya.



"Kami harap hari ini, anda (para hadirin) memperoleh tip-tip praktikal bagaimana seorang ibu baru berjaya menyusukan bayi, sekaligus mengikis mitos bahwa bukan semua orang boleh menyusukan bayi, "katanya.



Shaklee merupakan syarikat nutrisi semulajadi terkemuka AS dan telah wujud dalam industri nutrisi di Malaysia selama lebih 24 tahun atau 62 tahun dalam industri global.





29 November 2017

Kisah Pesakit TB dan KANSER yang telah Mengilhamkan "Shaklee"

15:28 0 Comments



SINAR HARIAN
28 NOVEMBER 2017




dr forrest c shaklee pengasas shaklee

PENGASAS Shaklee, Dr Forrest Clell Shaklee dilahirkan pada November 1894 di Carlisle, Iowa dan disahkan menghidap tuberculosis (TB) sehingga doktor meramalkan beliau hanya boleh hidup sehingga berusia 8 tahun. 








Berkat kesungguhan ibunya, beliau membesar dengan sihat walaupun tidak secergas remaja lain seusianya.





Berikutan masalah kesihatannya, Forrest banyak meluangkan masa membaca dan menulis sehingga mendorong minatnya terhadap science of chiropracticcare.




Beliau kemudian mendaftar ke Palmer School of Chiropractic, sekali gus menjadi kejayaan pertamanya dalam mencipta suplemen pertama di dunia dalam bentuk makanan yang dikenali sebagai Vitalized Mineral pada 1915.


vitalized-mineral-vitamin-pertama-didunia



Pada 1917, Forrest berpindah ke Fort Dodge, Iowa dan membuka sebuah pusat rawatan alternatif yang mempunyai 15 katil pesakit dan 32 bilik rawatan, yang mana kesemua pesakit diberikan diet yang kaya dengan vitamin sebagai salah satu usaha penyembuhan. Pusat rawatan itu mendapat sambutan dan semakin maju.




Dalam mengecapi kejayaan, beliau menerima kejutan apabila disahkan menghidap kanser dan terpaksa menjual pusat rawatannya.




Namun, beliau percaya boleh bergantung dengan kuasa penyembuhan secara semula jadi dengan hanya makan buah dan sayur segar serta mengambil suplemen dalam kuantiti yang tinggi.




Pada mulanya, kanser tidak menunjukkan tanda-tanda positif sehingga pada penghujung 1922, kansernya semakin sembuh.




Malah, kesihatan dan tenaga beliau juga semakin pulih. Hasil kejayaan itu, beliau semakin yakin bahawa sel-sel sihat dalam badan berjaya mengalahkan sel kanser.




Pada 1924, Forrest sekali lagi membuka pusat rawatan menggunakan formulasi makanan tambahan, tetapi terbakar pada 1929.




Forrest menubuhkan syarikatnya pada penghujung 1955 pada usia 62 tahun dengan menjual produk suplemen.






Enam bulan kemudian, pada 1 April 1956, Shaklee Corporation ditubuhkan dengan menggunakan konsep jualan langsung yang telah menjadi satu fenomena sehingga hari ini.




Forrest mengasaskan Shaklee dengan kesedaran bahawa sains dan alam semula jadi mampu digabungkan untuk menjadi penawar terbaik untuk kesihatan manusia.


shaklee-for-everyone








Nak beli produk Shaklee?
Nak JOIN Ahli Shaklee?
Nak tambah duit poket dengan Shaklee?
email: mommyfarisazham@gmail.com 
whatsapp: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi 
FB: Deanna Aris

Vitamin Cinta

Vitamin HOT untuk Wanita