Popular Posts

Monday, 14 August 2017

Mengantuk Lepas Makan Tengah Hari?


Assalamualaikum dan selamat sejahtera.


Bila ingat masa belajar, masa kerja dulu... lepas makan tengah hari je rasa mengantuk tu alahai... macam orang dah tak tidur satu malam! Kadang menguap sampai berair mata! hahaha... Kelakar kan...


Korang pun biasa kan macam tu..kan...kan.. jangan tipu tak baik!hehehehe..

Image result for mengantuk


Tapi pernah tak kita ambil tau kenapa boleh jadi macam tu?


Ok ramai yang tau fungsi makanan kita adalah sebagai pemberi tenaga. Tapi selalunya lepas ambil makanan berat masa makan tengah hari jadi terbalik pulak kan? Lepas makan jadi lemah dan mengantuk.


Macam mana nak elak rasa mengantuk lepas makan, terutama lepas ambil makanan yang berat?


Badan kita amat perlukan vitamin B yang mencukupi untuk membantu menukarkan makanan kepada tenaga. Vitamin B juga ibarat "spark plug" dalam badan kita. Bila badan kita kurang vitamin B, maka segala yang kita ambil masa makan tu hanya akan di simpan dalam badan semata-mata dan tak digunakan.
Bila makanan tak dapat ditukarkan sepenuhnya kepada tenaga, risiko kencing manis dan kegemukan mudah berlaku!



Vitamin B dapat membantu mempercepatkan pertukaran makanan kita tu kepada tenaga. Sangat membantu sistem penghadaman menukarkan lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga. Lagi banyak kita makan, lagi banyak kita perlukan vitamin B. Jadi bila semua makanan dah ditukar kan menjadi tenaga, kita pun akan rasa lebih bertenaga dan cergas! Tak ada lagi rasa mengantuk lepas makan! insyaAllah. ^__^


Kesimpulannya, apakah rahsia elak mengantuk lepas makan? Ya betul! Amalkan pengambilan vitamin B setiap hari.


Pilihlah B-Complex Shaklee!


Lengkap dengan Kesemua Lapan Vitamin B

Kod Produk: 10164 (120 tablet)
Vitamin B memainkan peranan penting untuk fungsi tubuh kerana ia membantu menukar makanan kepada tenaga untuk sel-sel anda*


Alami semula nikmat kesihatan. Nutrien yang betul memainkan peranan penting untuk keseluruhan kesihatan dan kesejahteraan.


Keistimewaan Shaklee

Sistem Penyerapan Bioaktif Berpaten
Asid Folik, salah satu vitamin B kritikal dan tidak mudah diserap. Maka, Shaklee membangunkan sistem penyerapan bioaktif berpaten yang menjadikan nutrien ini lebih mudah diserap untuk menyokong penyerapan. Teknologi berpaten ini adalah milik eksklusif Shaklee.


Shaklee B-Complex membekalkan kesemua lapan vitamin B yang seimbang untuk menguatkan tubuh anda, melengkapi jurang nutrisi vitamin B.


lapan 8 vitamin b dalam b-complex shaklee


Membekalkan kuantiti asid folik dan biotin cukup, sesuai untuk tubuh yang sihat.






* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease.  



Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
whatsapp: 013-7073943 (Deanna)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen! ^__~