Followers

20 July 2014

Omega Membantu Mencegah atau Mengurangkan Serangan Asma

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Semalam saya dapat sms dari makcik saya. Dia nak tau supplement untuk anaknya yang ada asma. Bila fikirkan balik, anak makcik saya tu baru setahun lebih. Kesian kecik2 dah ada asma. Dan sebab tu jugak hari nie saya terpanggil untuk kongsikan supplement yang dapat membantu ibu ayah di luar sana yang mungkin ada masalah yang sama dengan makcik saya.

Saya juga nak kongsikan artikel daripada Utusan: Asma - Omega 3 bantu cegah

Asma adalah penyakit kronik berpunca daripada kekejangan otot di cabang tenggorok yang menyebabkan saluran pernafasan bengkak dan sempit.

Meskipun ia tidak boleh diubati, asma boleh dikawal dengan cara mengurangkan serangan melalui penjagaan rapi.

Malah, pakar-pakar turut menganggarkan 80 peratus daripada kematian di kalangan penghidap asma boleh dicegah jika mereka diberi pendidikan yang sempurna bagi menangani penyakit berkenaan.

Walaupun ia tidak berjangkit, asma boleh diwarisi, di mana anak-anak kepada penghidap penyakit ini mempunyai risiko yang lebih tinggi.

Berdasarkan perangkaan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), terdapat lebih daripada 100 juta penghidap asma di seluruh dunia.

Daripada jumlah tersebut, kira-kira satu juta adalah penduduk Malaysia dan 340,000 merupakan kanak-kanak di bawah 15 tahun.

Pengurus Besar Total Health Concept, Jagdev Singh berkata, kajian Institut Strategik dan Pengajian Antarabangsa (ISIS) dan Persatuan Thorasik Malaysia mendapati asma adalah penyebab utama kanak-kanak tidak hadir ke sekolah kerana sakit.

Statistik menunjukkan lebih dari 53 peratus kanak-kanak tidak hadir ke sekolah kerana masalah paru-paru dari September hingga November 2001.

Malah, ibu bapa juga terpaksa menanggung perbelanjaan yang tinggi untuk kos perubatan seperti ubat, lawatan ke doktor dan penginapan di hospital.

``Meskipun kanak-kanak lebih terdedah kepada asma, ia boleh dikurangkan dengan memastikan mereka mendapat pemakanan yang dapat mencegah penyakit tersebut.

``Satu kajian di Hospital Diraja Prince Alfred, Australia menunjukkan mereka yang makan ikan lebih dari sekali seminggu dapat mengurangkan risiko yang berkaitan dengan masalah pernafasan,'' katanya.

Menurut beliau, hasil kajian itu mendapati tidak wujud kumpulan makanan atau khasiat lain yang mempunyai kaitan dalam meningkat atau mengurangkan risiko asma kecuali ikan.

Ini memberi gambaran bahawa bahawa pengambilan minyak ikan dapat mencegah penyakit asma terutama semasa kecil.

Bagi mereka yang menghidap asma kronik pula, pengambilan dos tinggi minyak ikan dapat mengurangkan serangannya.

``Ikan atau minyak ikan mengandungi Omega 3 yang kaya dengan Asid Lemak Essential (EFA) dan Asid Docosahexanoic (DHA).

``Omega 3 inilah yang bertindak mencegah penyakit asma ketika kanak-kanak, serta dapat mengurangkan serangan bagi mereka yang menghidapinya,'' jelasnya.

Tambah Jagdev, antara sumber Omega 3 terbaik ialah ikan laut sejuk seperti tuna, kod, halibut, salmon, sardin dan mackerel.

Pengambilan Omega 3 dari minyak ikan terbaik Omega Guard dapat membantu dalam meredakan inflamasi.

Kenapa Omega Guard minyak ikan terbaik berbanding minyak ikan lain dipasaran?

minyak ikan terbaik, omega guard


  • Omega Guard Shaklee merupakan Minyak Ikan Terbaik di Dunia.
  • Diekstrak daripada ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun.
  • Bukan dari hati minyak ikan
  • 3 kali lebih tumpat daripada ketumpatan hati minyak ikan.
  • Berbanding dengan produk Omega dipasaran, Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Satu sajian dapat membekalkan 905mg asid-lemak omega-3 EPA dan HDA.
  • Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan Omega Guard, berbeza dengan pengusaha-pengusaha yang lain yang menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi.
  • Dihasilkan melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mengestrak asid lemak Omega 3 yang paling tulen dan paling semulajadi
  • Tiada bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB (polychlorinated biphenyl - bahan kimia industri yang sangat toksik).



Di antara Kebaikan Omega Guard Shaklee:
  • Bagus untuk sendi, meningkatkan daya ingatan, membantu meningkatkan daya tubuh, bagus untuk saraf dan dapat memanaskan tubuh.
  • Membantu memanaskan badan dan sangat sesuai untuk mereka yang sudah berumur yang sering mengalami sejuk kaki atau sejuk tubuh badan.
  • Membantu memberi kelegaan kepada penghidap rheumatisme dan gout kerana ia membantu melegakan sakit akibat bengkak atau serangan sendi.
  • Membantu meningkatkan DHA otak kanak-kanak.
  • Membantu mengurangkan risiko asma di kalangan kanak-kanak kerana ia dapat membantu memanaskan badan
  • Membantu masalah mudah lupa di kalangan wanita yang telah melahirkan anak
  • Bagus untuk jantung
  • Membantu sistem tubuh berfungsi dengan baik
  • Untuk memelihara kesihatan pada tahap yang optimum

Apa kata pengguna?

Testimoni 1: Doktor pediatrician kata bagus beri anak Omega Guard

testimoni asma, testimoni asma omega



Testimoni 2: 6 bulan pecah rekod tak ambil neb!

testimoni asma, supplement untuk asma, ubat terbaik untuk asma

Jadilah ibu bapa yang bijak. Berikan yang terbaik untuk anak anda dan tentunya ia jauh lebih menjimatkan.



* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan sebarang penyakit. 

* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 

Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi 
FB: Deanna Aris

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen! ^__~

Vitamin Cinta

Vitamin HOT untuk Wanita