Followers

25 November 2012

ESP [ Energizing Soy Protein ]


Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. Hakikatnya, pengasingan protein yang pertama ini dicipta oleh Dr. Shaklee pada awal 70-an. Di mana, kini banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr. Shaklee telah lama mengetahui protein soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.





ESP membekalkan tenaga berkekalan dengan protein berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi.
Energizing Soy Protein merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.
  • Tumbuhan berprotein yang berkualiti tinggi dengan kandungan 14 gram protein soya sihat dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan
  • Satu-satunya produk dalam pasaran yang menjamin menyediakan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia
  • Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral
  • Membantu mengekalkan kepejalan otot
  • Glisemik rendah (39) yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal
  • membantu menyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.

Perbezaan Shaklee
  • Protein soya Shaklee telah terbukti secara klinikal dapat membantu anda kekal bertenaga selama berjam-jam
  • Air digunakan untuk mencuci bagi mengekalkan bahan penting seperti isoflavones, genistein dan daidzien yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.
  • Non-GMO (tidak diubahsuai secara genetik). Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali sebagai Identify Preserved Program (IPP). Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada benih sehingga kepada pengeluarannya. 

Tahukah anda

ESP mempunyai kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39.
Indeks Glisemik menetapkan tahap karbohidrat berdasarkan kesannya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang cepat dicernakan mempunyai tahap gula dalam darah yang tinggi manakala tahap indeks glisemik yang rendah melepaskan gula ke dalam sitem secara perlahan-lahan. Mengekalkan tahap gula dalam darah yang rendah amat penting bagi mengurangkan berat badan dan kesihatan dalam jangkamasa panjang.


 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
 
Pertanyaan?
Hubungi saya melalui email anakesin85[a]yahoo.com atau SMS 013-7073943 (Deanna) untuk maklumat lanjut. Jangan lupa LIKE FaceBook Dunia Vitamin Semulajadi untuk mendapatkan TIPS KESIHATAN terkini!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen! ^__~

Vitamin Cinta

Vitamin HOT untuk Wanita