Followers

04 November 2012

Tips untuk para isteri agar disayangi suami!

Setiap isteri sudah tentu mendambakan kasih sayang dan perhatian daripada seorang suami. Terutama isteri yang sudah bergelar seorang ibu pasti inginkan kasih sayang suami yang tak pernah pudar walaupun sudah beranak 2, 3 , 4 atau 5! Namun, kasih sayang dan perhatian daripada seorang suami bukanlah sesuatu yang automatik dan bertahan lama tanpa kita berusaha ke arah yang diinginkan.

Berikut adalah tips yang boleh diamalkan oleh si isteri untuk memastikan kasih dan perhatian suami tidak berkurangan sepanjang berumahtangga.
  1. Berhias, namun tidak perlu bersolek hebat. Cukup sekadar senang dan manis dipandang
  2. Menyenangkan, jangan tidak tahu bergurau. Kebanyakan suami suka mengusik isteri, jangan cepat merajuk, sambut jenakanya dengan tawa
  3. Pandai mendahulukan suami, menghormati pandangannya. Minta izin jika ingin ke mana-mana dan minta keputusannya dalam urusan rumahtangga. Yakini suami sebagai pemimpin.
  4. Bersikap sederhana dan jangan meminta suami di luar kemampuannya.
  5. Memanjakan suami seperti memotong kukunya, menyediakan air minuman atau mengurut badan jika ia kepenatan.
  6. Bijak dan berpengetahuan kerana bertukar-tukar fikiran dan komunikasi berkesan penting untuk kebahagiaan rumahtangga
  7. Hormati hak peribadinya, jangan terlalu ‘busybody’ seperti sering memeriksa telefon suami, facebook, e-mel dsb. Yakini kesetiaan suami.
  8. Jangan membanding-bandingkan suami dengan suami orang lain yang lebih kaya atau berkedudukan
  9. Pandai menjaga diri apabila ke luar rumah, menjaga maruah suami.
  10. Ada di sisi suami sewaktu jatuh dan bangunnya, meniup semangat sewaktu suaminya gundah, menemani suami mengharungi kehidupan dan mencintai suaminya sepenuh hati.

Di samping itu, para isteri juga boleh mengamalkan Set B dalam usaha ke arah yang diinginkan. Set B memang terkenal sebagai set penyusuan, namun ia juga merupakan set yang di sukai para suami juga.

Jom tengok apa manfaat setiap vitamin dalam Set B bagi individu yang mengamalkannya:

Vitalea : Multivitamin yang lengkap dengan zat besi.
B complex : Bertindak sebagai penenang dan membantu menstabilkan emosi.
Vitamin C : Sebagai antikoksidan yang paling minima dengan 500 mg sehari dan bertindak mengikut pelepasan masa.
ALFALFA sebagai RAJA TUMBUH-TUMBUHAN yang kaya dengan protien dan garam mineral. Bertindak sebagai serat yang sangat baik. Membantu pembersihan usus dan mengangkut lemak yang dibakar melalui lecitin atau omega. Al;falfa juga dikatakan dapat berfungsi lebih baik daripada kacip f*****h.

Bagi ibu menyusu alfalfa sangat terkenal dalam membantu mempercepatkan penghasilan susuibu kerana kandungan protien, kalsium yang terkandung di dalamnya. Namun jangan risau, susu hanya akan keluar bagi ibu yang menyusu tetapi TIDAK bagi isteri atau suami yang tidak menyusukan anak dengan susuibu ♥

credit
  
Semoga tips ini mampu membantu anda menyemai kasih sayang suami isteri. InsyaAllah.


Jika anda punyai kekangan untuk mendapatkan set ini , boleh runding dengan kami untuk tawaran yang hebat kerana sememangnya kami mengutamakan kegembiraan pelanggan2 kami.



Noridiana Jaafar
Shaklee ID 882804
sms / whatsapp 0137073943
Personal FB / Fan Page

salam sayang Deanna Aris






No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen! ^__~

Vitamin Cinta

Vitamin HOT untuk Wanita