Followers

26 February 2013

Kulitku Lembut TANPA Lotion



Alhamdulillah, inilah hasilnya bila saya konsisten amalkan ESP dalam diet harian saya.

Sebenarnya saya ada jugak buat eksperimen dekat diri sendiri tentang ESP nie. Seingat saya, 2-3 bulan memang saya amalkan ESP je sebab nak tengok kebaikan ESP tu sendiri. Alhamdulillah, memang tidak menghampakan hasilnya! :)

Saya kongsi minum dengan ibu saya waktu tu. Selepas sebulan konsisten minum ESP, kami mula perasan sesama sendiri, kulit kami jadi makin lembut! Nak lagi confirm kan kesahihan tu, saya mula tanya dekat husband saya. Dia juga akui kulit saya makin lembut, dan makin buat dia tak tahan...oopsssssssssss! Hanya untuk yang sudah berkahwain saja ya..hehe..

Dulu memang saya selalu bergantung dengan lotion. Kononnya nak kulit lembut la kan..sebab saya nie memang ada masalah kulit kering. Bila kulit kering nie rasa pun kasar kan? Bertahun-tahun juga amalkan lotion, kulit macam tue juga. Tetap kering. Kulit pulak makin nampak berkilat mungkin sebab kesan lotion tue kan..

Pernah juga saya amalkan lotion J******'s B**y Milk Lotion & Milk Bath..hurmm sama juga. Hasil yang diharap-harap kan tak juga jadi kenyataan. Last saya beli lotion V******e. Kawan saya kata lotion tue bagus. Saya pun mula la beli macam-macam jenis. Seingat saya ada 4 jenis dan mula test. Tapi sama juga. Kejap je rasa lembut. Bila tangan kena air, sibuk dah cari lotion  lagi!huhu...

Alhamdulillah sekarang nie, saya dah tak perlukan lagi  lotion. Tak payah dah susah hati bila time pergi kenduri kahwin. Yela, biasa kalau kita pergi kenduri kahwin tentu makan pakai tangan kan, bila dah basuh tangan lotion pun hilang bersama-sama kelembutan yang palsu!huhu... Nak salam pun jadi segan..

Bila dah berkahwin nie tentulah nak bagi yang terbaik buat suami kan? Rasa bersyukur sangat sebab Allah temukan saya dengan ESP Shaklee dan berikan saya kulit yang di idam-idamkan selama nie. Bila suami kita pegang kita seronok, kita pun akan rasa seronok juga kan?

Dalam pada masa yang sama, saya juga rasa lebih bertenaga, susu saya jadi lebih pekat dan lebih berkrim serta dapat kawal nafsu makan. Bila dapat kawal nafsu makan, badan pun jadi slim balik..hehe..


Nak tau bagaimana ESP membantu kulit saya jadi lembut?

ESP adalah makanan tambahan berasaskan protein.
Protein merupakan makanan terpenting untuk badan kita. Ini kerana tubuh badan kita terdiri adalah daripada protein seperti tulang, kulit, rambut, otot-otot, organ-organ dan plasma. Sel dalam tubuh badan kita juga bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsi seperti membina sel-sel baru dan menggantikan tisu badan yang lama atau tua atau rosak dengan tisu yang baru.

Secara ringkasnya, protein adalah binaan asas sel dan tisu.


Protein -> Gabungan Sel -> Membentuk Tisu -> Organ -> Sistem


Nak tau lebih lagi Keunikan ESP Shaklee, klik DI SINI.


Pada saya, pelaburan memiliki ESP adalah satu pelaburan yang sangat berbaloi. Manakan tidak, bukan kulit tangan je yang lembut, malah satu badan. Badan pun cergas, susu banyak dan pekat dan dapat slimkan balik badan saya.


Nak kurus, gebu, anjal, kulit cun muda remaja, sihat, rasa kenyang yang lebih lama, bertenaga carilah ESP SHAKLEE! Anda pasti puas hati. :)


  
* Untuk maklumat lanjut boleh hubungi saya untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda juga akan diberi tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya. 


Ingin mencuba produk Shaklee? 

Hubungi saya melalui: 
 email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen! ^__~

Vitamin Cinta

Vitamin HOT untuk Wanita