Popular Posts

Sunday, 5 March 2017

5 Sebab Vitamin C Penting untuk Kanak-kanak.

Assalamualaikum & selamat sejahtera.

Al-kisah semalam abang Faris dah mengadu sakit tekak. Dah mula nampak dia asyik bersin je. Jap2 cari tisu... Petang semamlam rasa badan dia pun panas.

Pagi tu dah bagi dia Chewable Vita-C Plus. Malam lepas dia makan bagi la sebiji.

Pagi tadi masa kejut dia nak pegi sekolah, rasa badan dia pun dah tak panas macam petang semalam. Dia pun dah tak bersin2 lagi hari nie. Alhamdulillah...

Ada yang kata anak2 kecil nie tak perlu supplement. Sebab badan mereka masih muda. Biarlah mereka dapat daripada sumber yang asli. Betul ke?

Memang betul pun..tak salah... Tapi ada beberapa aspek yang perlu dipertimbangkan..
Contohnya, berapa hidangan buah-buahan dalam sehari? Buah tu pulak adakah yang di tanam atau di beli? Tahu tak kebiasaannya buah2 yang dijual telah dipetik ketika masih muda.. Bila masa muda dah dipetik..tentunya akan menjalani beberapa proses seperti di peram dan di awet sebelum di jual. Jadi lepas melalui proses tu berapa peratus agaknya yang tinggal dalam buah tu? Dan sebenarnya buah-buahan nie bagus di ambil masa ia ranum dan baru dipetik. Kalau dah di petik dari masa muda, diperam di awet..hmmm...

Haaa...fikir-fikir kan ya.. ^___^



kebaikan chewable vita c shaklee, kelebihan chewable vita c shaklee


5 sebab vitamin C penting untuk kanak2:
  1. Membantu meningkatkan sistem imun tubuh mereka. Nama pun kanak2...sememangnya mereka nie lasak. Terdedah dengan macam2. Jadi mereka perlukan perlindungan atau pun kekebalan tubuh supaya tak mudah kena jangkitan penyakit macam demam selesema.
  2. Membina otot yang sihat. Otot yang sihat dapat membina metabolisma yang sihat serta pembakaran lemak yang lebih baik.
  3. Membantu membina kolagen.
  4. Penting untuk penyerapan zat besi. Kanak2 perlukan zat besi untuk membesar. Zat besi sukar diserap tanpa vitamin C.
  5. Penting untuk penyembuhan. 

Vitamin C akan bertindak sebagai "Protector Gate" di mana ia perlu ada sentiasa di dalam badan kerana sifat vitamin C adalah larut air. Kalau ambil berlebihan pun ia tidak akan memudaratkan. Sekiranya berlebihan, badan akan mengeluarkan lebihan vitamin C melalui air kencing. 


Harga mampu milik untuk semua. Hanya RM40.00 sebotol. Tiada yang lebih utama untuk memastikan kesihatan anak2 sentiasa berada pada tahap yang optimum dan dapat mengelakkan sebarang jangkitan penyakit pada anak2. 



* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 



Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS / whatsapp / telegram: 013-7073943 (Deanna) 

1 comment:

Terima kasih atas komen! ^__~