Popular Posts

Sunday, 12 March 2017

BERAPA BANYAK AIR KENA MINUM SEHARI?


kepentingan air, berapa banyak air masak nak kena minum

Orang kata nak kurus kena minum air banyak untuk mudahkan proses pembuangan toksin dalam badan. Berapa banyak air nak kena minum?

Saya dah minum air banyak dah tapi tak kurus pun? Yela awak minum air ape?

Saya minum air milo, sirap dengan air kosong total 4liter minum sehari.

Air yang dimaksudkan air kosong bukan air manis. Air manis mempunyai kalori dan kadang2 kalorinya lebih tinggi daripada makanan. Sebab tu laa orang tak makan apa2 tapi hanya minum air manis saja pun turut naik berat badan. Kalori bukan ada dalam makanan je, malah ia turut ada dalam air manis.

kepentingan air masak, berapa liter sehari kena minum

Nak kurus kena banyak minum air kosong. Air kosong tak bermaksud hanya boleh minum suam atau panas je. Boringnya diet asyik minum air suam je kan.. Sebenarnya kalau minum kosong ais pun ia tetap membantu menurunkan berat badan. Ais tak bersalah dalam proses turun berat badan malah ia mampu meningkatkan kadar metabolism badan.

Jadi berapa liter yang diperlukan untuk minum air kosong nie? Ada yang berpendapat minum 4 liter. Ada yang kata asalkan dah pembuangan air kecil kita sudah jernih itu dah memadai. Tapi pada pendapat saya korang boleh latih diri korang untuk minum mengikut berat badan anda seperti ini:
25kg = 1liter
50kg = 2liter
75kg = 3liter
100kg = 4liter
Setiap 25kg = 1liter


Korang latih seperti ini pasti korang berjaya melengkapkan air masak korang 1 hari. 
Cuba lah!




Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS / whatsapp / telegram: 013-7073943 (Deanna) 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen! ^__~