Followers

15 March 2017

LET GO OF YOUR SELF LIMITATION!

Assalamualaikum & selamat sejahtera

peluang untuk majukan diri, peluang untuk berjaya

Saya memang follow tiap hari tulisan sis Insyirah nie. Tulisan dia semua terkesan kat hati. Tambahan banyak ilmu yang beliau sampaikan. Doa saya semoga Allah terus limpahkan rahmat dan kasih sayangNya buat sis Insyirah atas perkongsian ilmunya..amin...

Harap korang juga dapat manfaat daripada perkongsian beliau.


// Let go of your self limitation. // bebaskan - Frozen.
.
.
Ku ukirkan akhir kalam sebelum tidur untuk bacaanmu esok pagi.
.
.
Self Limitation - another term adalah sabotaj diri, kita yang hadkan diri sendiri = kita sedang mendoakan yang negatif untuk diri.
.
.
Pada suatu hari, saya diberikan task sebuah projek yang baru untuk saya. Kapasiti saya untuk 1 projek ketika itu adalah 6 hari.
.
.
Tetapi setelah seminggu test drive performence saya, leader bagi task siapkan 5 projek dalam masa 2 minggu. Tak kabut pula rasa hati masa tu.
.
.
Kiraannya adalah:
1 projek = 6 hari
5 projek = 30 hari
.
.
Kapasiti sebenar saya adalah 5 projek siap 30 hari.
.
.
Tetapi ada satu ayat yang saya terkesan, katanya,
"Semua tu self limitation je. Buang Dah pergi IMKK kan?" dia mention IMKK kepada member yang dah pergi
.
.
Saya tak pergi tapi saya hadam ayat dia yang satu tu - semua tu self limitation je. Kita yang hadkan diri sendiri sedangkan boleh pergi lebih jauh, lebih baik daripada sebelumnya.
.
.
Jadi apa yang saya selalu zikirkan masa tu tiap kali rasa macam tak boleh atau tak mampu nak capai KPI tu, saya akan sebut,
"Semua tu self limitation je. Jangan bertanya kepada otak yang terbatas."
.
.
So saya zikir perkataan-perkataan yang positif > buat projek tu > ulang. Bila kita cakap sesuatu secara berulang, itu juga salah satu doa.
.
.
Alhamdulillah dalam masa 2 minggu plus plus sket, saya berjaya siapkan 5 projek tu yang pada saya, ia melangkau kapasiti saya.
.
.
For my personal performance, im proud of myself. Sebab performance meningkat almost 30%.
.
.
So apa yang saya belajar,
"Let go your self limitation. Bebaskan."
.
.
The sooner you let go, the sooner you can heal.
.
.
Post ini adalah episod ke-2. Baca episode pertama di sini,
https://www.facebook.com/insyirahazhar769/posts/1051117425031980?pnref=story
.
.
#SiriInspiringLeader



peluang untuk berjaya maju

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen! ^__~

Vitamin Cinta

Vitamin HOT untuk Wanita