Thursday, 23 March 2017

Macam Mana Nak Pilih Produk Nutrisi Yang Baik & Selamat?

Assalamualaikum & selamat sejahtera

Hari nie saya nak kongsi 1 tips untuk pilih supplement atau pun makanan tambahan yang baik dan selamat untuk di makan.

tips pilih supplement yang baik dan selamat


Macam mana caranya?

Mudah aje.

Ambil pil sampel daripada produk supplement yang korang makan dan letakkan dalam segelas air. Pil tu mestilah benar2 larut menjadi longgokan serbuk dalam masa 20 minit. 

Kalau pil tu nak larut ambil masa yang lebih dari 20 minit, ada kebarangkalian yang sangat tinggi bahawa badan korang tak dapat nak memecahkan produk tersebut dan menyerapnya ke dalam darah korang.

Ok, apa kaitannya ujian air nie?

Ujian air nie penting tau untuk pastikan penyerapan produk nutrisi tu. Banyak produk kat pasaran sekarang nie banyak guna bahan pengikat tiruan, bahan pengisi dan bahan pewarna yang bila kita makan, sistem pencernaan kita tak dapat nak memecahkan pil tu untuk penyerapan.

Dan semua produk nutrisi mesti LULUS ujian air nie.

Jadi kalau makan produk nutrisi tapi tak boleh nak dicerna, agak2 nya korang makan untuk apa? Fikir2 kan.....





Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS / whatsapp / telegram: 013-7073943 (Deanna) 
FB: Deanna Aris

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen! ^__~