Followers

14 March 2017

KENANGAN BERSALIN PALING BEST!!

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Anak kedua Firas Adham usia 3 hari


Bila ingat balik kenangan waktu bersalin anak nombor 2 dulu memang tak sangka!

Waktu bersalin anak nombor 2 dulu sebenarnya dah melepasi tarikh jangkaan bersalin dah. Overdue la kiranya kan..

Sehari sebelum kena serah diri pegi hospital (kalau tak rasa nak bersalin jugak..)..malam tu masa tidur tiba2 kain basah. Tak pasti air ketuban ke apa. Waktu tu dah pukul 4.30 pagi. Bila pergi buang air, air kencing dah bercampur darah. Oh oh oh...nervous dah masa tu. Sebab tak rasa sakit lagi. Betul ke nak bersalin nie? Tak tunggu lagi terus je pergi hospital.

Ibu suruh makan dulu tapi..alahai dah tak lalu dah nak makan walaupun belum rasa sakit. On the way pergi hospital baru rasa sakit sikit2. Sampai hospital dah bukak 4cm terus masuk labour room. Memang tak makan apa2. Cuma masa dalam labour room tu misi bagi air milo. Waktu tu minum sikit je dah. Dah sakit benar dah waktu tu. Lagi lah tak lalu huhuu...

Tak lama dalam labour room dah tak tahan sangat dah nak meneran. Sampai kan misi tak sempat nak prepare apa2 huhuu..mintak maaf la ye..hehehe...

Dengan izin Allah...saya dapat teran yang panjang 2 kali baby dah keluar. Alhamdulillah. Bertakbir saya waktu tu.. 8.30 pagi saya dah selamat bersalin.

Bila misi dah bawa anak saya dibersihkan, misi2 yang menemankan saya kat situ semua tanya saya memang senang nak bersalin ke? Memang pandai bersalin ke? Hahahha gelak je la dalam hati. 

Tiba2 datang semula misi yang bawa anak saya tu sambil cakap "Semangat ya anak awak! 3.8  kg!"
Hah?? Saya pun terperanjat tau! Alhamdulillah Allah mudahkan saya bersalin. 

Memang berbeza dengan anak pertama dulu. Tak kuat nak meneran. huhuhu....

Sepanjang mengandung anak kedua saya, memang tak miss ambil Vitalea 2 biji sehari. Bukan je bantu cegah anemia, tapi juga beri tenaga yang luar biasa pada saya. Suka sangat Vitalea!

Firas Adham 30 hari

Sekarang dah 4 tahun dah dengan abang Faris Azham


Pada yang tak kenal lagi Vitalea boleh klik SINI.

Vitalea nie dah menjangkau 100 tahun tau! Tak ada jumpa multivitamin tua gini...dalam Shaklee je hado..hehehhe



* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 



Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS / whatsapp / telegram: 013-7073943 (Deanna) 


No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen! ^__~

Vitamin Cinta

Vitamin HOT untuk Wanita