Followers

14 January 2013

Kisah Saya & Shaklee

Bermulanya kisah saya mengenali Shaklee masa mula2 dulu naik kerja lepas habis cuti berpantang. Masih ingat lagi masa tu bulan Februari 2012. Memang hari2 dok searching ada tak produk yang membantu untuk banyakkan susu.

Alhamdulillah, akhirnya jumpa satu blog nie yang bercerita tentang produk untuk banyakkan susu. Bila tengok testimoni yang dah menggunakan produk tu sangat berpuas hati. Jadi teruja bila tengok banyaknya susu diorang! Daripada produk tersebut lah saya mula kenali Shaklee, memahami konsep penyusuan susu ibu dan menjadi pengguna Shaklee sehingga ke hari ni. Terima kasih untuk kak Farah yang tak jemu menjawab macam2 soalan saya masa mula2 nak jadi pengguna Shaklee dulu.

Kenapa saya memilih Shaklee hingga ke hari ni?

Kalau sebelum nie saya fikir tak makan supplement pun takpe. Sebab saya tak sakit..huhu. Waktu tu saya cuma fikir saya masih sihat dan boleh ambil ubatan2 kalau sakit.
Tapi lepas kenal Shaklee memang segalanya berubah. Barulah saya tau supplement ni amat penting sebenarnya semasa kita sihat untuk memelihara kesihatan kita dan membantu mempertingkatkan kesihatan secara menyeluruh. Mencegah lebih baik daripada mengubati kan? Lebih baik kita pelihara kesihatan kita semasa masih sihat sebab bila dah sakit kos rawatan tu mungkin lagi besar, mungkin dua kali ganda atau mungkin berganda2 berbanding dengan kos yang kita belanjakan untuk membeli supplement. Namun saya doakan anda semua sentiasa di berikan kesihatan yang baik.

First produk masa saya kenali Shaklee dulu adalah Set 3M (set penyusuan yang mengandungi Vitalea, Vitamin B, C, Alfalfa, Ostematrix dan ESP) & Vitamin E sebab masa tu teruja dengan keunikan Vitamin E Shaklee sebagai Vitamin Cinta!hihii..
Alhamdulillah, kalau dulu Faris selalu kene ruam2 kat leher bila berpeluh..pas mama dia consume vitamin Shaklee ruam2 pun dah takde sampai lah sekarang. Kulit pun jadi cantik. Bila menyusu memang Faris cepat kenyang dan jarang demam. Sebagai ibu, memang rasa gembira sangat bila tengok anak sihat kan?
Saya pun jadi lebih bertenaga sebab memang sebelum jumpa Shaklee saya cepat letih lagi2 saya ibu menyusu. Dan yang bestnye masalah kedinginan saya dapat di atasi. Alhamdulillah, Shaklee juga bantu saya dalam menjaga keharmonian rumah tangga saya. :)

Uniknya Shaklee ni, produk2 adalah berasakan bahan2 semulajadi dan telah berada di pasaran lebih dari 5 dekad. Lama kan? Sebab tu saya yakin dengan Shaklee berbanding dengan produk2 yang baru berada di pasaran untuk tempoh yang singkat.

Kalau anda lihat kebanyakan syarikat membelanjakan jutaan ringgit untuk tujuan pengiklanan dan pemasaran, berbeza dengan Shaklee yang membelanjakan wang untuk tujuan ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan produk.

Oleh itu, apabila anda memilih Shaklee anda akan tahu 3 perkara iaitu sentiasa SELAMAT, sentiasa BERKESAN dan sentiasa MESRA ALAM.


Menjana pendapatan bersama Shaklee

Sebenarnya memang dah lama saya tercari2 kerja sambilan yang boleh membantu saya untuk menambah pendapatan. Alhamdulillah, akhirnya setelah sekian lama mencari ALLAH temukan saya dengan Shaklee. Bermula dengan percubaan set penyusuan dan sekarang menjana pendapatan bersama Shaklee.

Seronoknya Shaklee ni, saya cuma share kebaikan2 produk yang saya amalkan. 
Ya, memang Shaklee sebuah syarikat MLM. Tapi uniknya Shaklee nie tak macam syarikat MLM yang lain, yang ada kaki2 bagai tu..huhu..
Dalam Shaklee siapa yang usaha lebih, dialah yang dapat lebih. Tak kiralah lah jika anda cuma Distributor saja. :)
Alhamdulillah setelah hampir setahun bersama Shaklee dan yakin dengan Shaklee, kini saya sepenuh masa menjana pendapatan bersama Shaklee. Syukur ke hadrat Ilahi, kini saya rasa lebih tenang sebab dapat duduk rumah bersama2 dengan anak saya sambil menjana pendapatan bersama Shaklee. Masa pun lebih untuk suami dan anak berbanding waktu bekerja dulu.
Alhamdulillah, segalanya dengan izin ALLAH jua.

Ingin mencuba produk Shaklee
Hubungi saya melalui email mommyfarisazham@gmail.com atau SMS 013-7073943 (Deanna) untuk maklumat lanjut. Jangan lupa LIKE fan page Dunia Vitamin Semulajadi untuk mendapatkan PROMOSI HEBAT & INFO PERCUMA!

6 comments:

  1. Saya pon amik shaklee. Confinement set pon tak habis makan lagi ☺☺

    Menarik juga nih. Saya pon tgh nak cari site income nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fiza masih dalam berpantang yea?
      macam mana berpantang dengan Shaklee?ok tak?

      Delete
  2. salam.sy pun br amalkan sharklee untuk bykkan susu bdn sy...keputusannya sgt ok

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm. alhamdulillah..moga cheq da diberi kekuatan oleh Allah untuk sempurnakan penyusuan selama dua tahun :)
      cheq da amik set yg mana yea?

      Delete

Terima kasih atas komen! ^__~

Vitamin Cinta

Vitamin HOT untuk Wanita