ESP membantu saya kekal langsing dan kulit jadi semakin lembut!

Masa lepas bersalin dulu memang risau sangat badan naik dan jadi gemuk. Sebab kawan sendiri lepas bersalin dan menyusukan anak dia badan macam di pam-pam sedangkan masa sekolah menengah dulu alahai kurusnya. Kalau ditiup angin pun mungkin boleh melayang-layang..hehe. Masa dalam pantang selera makan saya memang kuat. Lagi-lagi menyusukan Faris, memang asyik lapar je lah. Masa tu nak kawal makan pun tak boleh sebab memang kerap lapar. Jadi waktu tu redha je lah..huhu

Habis cuti berpantang, mula naik kerja susu mula merundum. Mungkin sebab penat, stress masa bekerja kan. Emosi ibu memang mempengaruhi production susu. So masa tu searching2 lah produk yang boleh banyakkan susu. Lepas tu jumpalah satu blog nie cerita pasal produk Shaklee. Dari situ lah saya kenal produk-produk Shaklee termasuk lah ESP!

Bila dah consume ESP memang terus jatuh hati. Badan pun tak cepat letih macam sebelum ambil ESP. Susu pekat, Faris minum pun cepat kenyang. Puas hati bila tengok Faris kekenyangan susu ibu. Ruam Faris pun makin hilang. Sebelum tu memang susah hati sangat tengok Faris..bila berpeluh je mula lah naik ruam kat leher. Puas dah letak macam-macam, tapi tak hilang jugak. Tapi alhamdulillah lepas amalkan ESP, ruam Faris pun makin hilang.

Selera makan pun dapat di kawal. Tak la asyik nak mengunyah je. ESP dapat memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Sebab tu dapat kawal nafsu makan. Lagi pun ESP mempunyai indeks glisemik yang rendah. Indeks glisemik yang rendah nie penting sebab ia dapat membantu mengekalkan paras gula yang stabil dalam darah, mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya, membuatkan kita berasa kenyang lebih lama, dan dapat kawal selera makan dengan lebih mudah.

Secara jujurnya, saya memang tak pernah skip makan. Pagi, tengah hari, malam pun saya makan. Semua wajib bagi saya. Waktu makan malam memang terlebih wajib sebab masa tu lah waktu makan bersama suami. Kadang-kadang suami pulak tu yang masak, lagi lah selera makan besar..hehee..

Alhamdulillah, sebelum kenal ESP pun berat badan saya masih dalam kategori berat badan yang ideal. Cuma kalau lebih lagi 2 3 kilo memang out lah!hehehe..
Alhamdulillah, sejak amalkan ESP memang berat makin turun. Masa masih bekerja dulu, ada yang dok puji-puji saya makin kurus. Dalam hati berbunga-bunga riang!
Dan untuk pengetahuan anda, protein adalah umpama kilang untuk proses lemak-lemak dalam badan. Sebab tu ESP dapat membantu menurunkan berat badan. 

Bonusnya setelah berbulan amalkan ESP, suami kata kulit saya makin lembut. Aduhaiii, sape lah yang tak suka di puji suamikan. Sejak dari hari tu dah memang tak pandang dah losyen-losyen..hehe..
Lepas nie siapa nak kulit lembut bak sutera boleh la amalkan ESP. Sebab protein memang diperlukan oleh badan untuk menghasilkan sel-sel baru dan gantikan tisu badan yang lama atau tua atau rosak dengan tisu yang baru.

Jom tengok apa kata pengguna lain tentang ESP.


Testimoni 1:

Testimoni 2:


Testimoni 3:


Apa pula kata anda?

Ingin mencuba produk Shaklee? 

Hubungi saya melalui email mommyfarisazham@gmail.com atau SMS 013-7073943 (Deanna) untuk maklumat lanjut. Jangan lupa LIKE fan page Dunia Vitamin Semulajadi untuk mendapatkan PROMOSI HEBAT & INFO PERCUMA!

Comments

Popular posts from this blog

Kenali Tanda-tanda Tubuh Kekurangan Vitamin B-Complex

Pil Perancang yang Sesuai Untuk Ibu Menyusu

Tips Kurangkan Sakit Belakang Ketika Hamil