Popular Posts

Monday, 21 January 2013

Risau dengan Payudara yang Lembik & Kendur?

Beberepa hari lepas saya jumpa kawan lama di sebuah kedai berhampiran rumah saya. Kerana terlampau excited masuk kedai tu nak cari yogurt untuk buat masker dengan ESP, tak terperasan lalu depan kawan saya yang tengah pilih susu formula untuk anak dia.

Lama juga kami berborak sambil meneman dia pilih susu yang sesuai. Dalam kami borak2 tu, ada juga dia melahirkan rasa kerisauan yang payudara dia alami kekenduran. Mana tak risau kan, payudara kan aset penting untuk wanita. Bagi yang dah bersuami, dah tentu nak terus kekal cantik dan menawan di mata suami kan? Namun, apakah cara untuk atasi masalah payudara lembik dan kendur ini?

Seiring dengan peningkatan usia, payudara juga mengalami kesan penuaan, kekenduran dan kurang pejal tak macam masa zaman anak dara dulu. Bagi ibu-ibu yang menyusu juga turut alami perubahan yang sama atau mungkin lebih ketara.

Cara yang paling mudah adalah dengan menjaga pemakanan dan mengambil makanan tambahan.
Pengambilan protein perlu ditingkatkan kerana protein diperlukan untuk membina dan menjaga nada otot dan pejal serta menyediakan kolagen yang diperlukan.

Makanan tambahan yang boleh membantu atasi masalah ini saya syorkan Energizing Soy Protein atau pun ESP. Seperti yang kita ketahui, ESP merupakan makanan tambahan berasaskan protein. Memang benar kita boleh dapati sumber protein dalam menu seharian kita seperti ikan, daging, ayam dan telur. Namun tidak ramai di antara kita yang sedar, cara masakan kita yang menggunakan suhu yang tinggi boleh mengubah rantaian asid amino dari sumber makanan tersebut. Tambahan pula, kita tak dapat nak pastikan adakah pengambilan makanan tersebut memenuhi keperluan 9 asid amino yang diperlukan oleh badan kita.


Testimoni:

Alhamdulillah, memang seronok bila dapat tau ESP dapat membantu menganjalkan semula payudara dan memperbaiki taraf kesihatan ibu-ibu kat luar sana. Jadi anda bila lagi?

Dengan pengambilan ESP yang konsisten ia bukan sahaja dapat membantu menganjalkan semula dan mencantikkan payudara, ia juga dapat membantu mencatikkan kulit, menghilangkan kesan parut dan jerawat, milk booster bagi ibu-ibu yang menyusu, malah kulit muka cantik, halus dan gebu. 

Cubalah..dah cuba pasti tertambat! :)


Ingin mencuba produk Shaklee? 

Hubungi saya melalui email mommyfarisazham@gmail.com atau SMS 013-7073943 (Deanna) untuk maklumat lanjut. Jangan lupa LIKE fan page Dunia Vitamin Semulajadi untuk mendapatkan PROMOSI HEBAT & INFO PERCUMA!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen! ^__~