Followers

20 January 2013

Uniknya ESP Shaklee!

ESP atau Energizing Soy Protein memang favorite lah! Saya memang suka minum ESP ni, susu pekat, badan bertenaga (sebab saya mudah letih) dan dapat kawal nafsu makan. 



Apa uniknya tentang ESP Shaklee ni?
Jom saya kongsikan pada anda.

Memberikan tenaga berjam-jam lamanya & rasa kenyang lebih lama
ESP telah diformulasikan dengan indeks glisemik yang rendah bagi mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya dan mengelakkan kelaparan. Makanan yang tinggi indeks glisemik akan meningkatkan paras gula dalam darah. Tetapi Indeks glisemik yang rendah akan membantu mengekalkan paras gula yang stabil. Bukan itu sahaja, ia juga dapat membantu mengurangkan pengambilan karbohidrat , memberikan rasa kenyang lebih lama, dan membantu mengawal selera makan dengan lebih mudah.
Rata-rata daripada kita mengambil makanan yang tinggi karbohidrat untuk mendapatkan tenaga. Tetapi tahukah anda, karbohidrat bukanlah nutrien yang penting kepada tubuh manusia. Carbohydrates are not necessary building blocks of other molecules. Tubuh manusia boleh mendapatkan tenaga daripada protein dan lemak. Berdasarkan kajian yang telah dijalankan, risiko penyakit jantung dan obesity adalah daripada pemakanan karbohidrat.
Oleh sebab itu, Dr Shaklee telah menemukan makanan tambahan berasaskan protein daripada kacang soya untuk penjagaan kesihatan yang unggul.

Sumber protein terbaik
Dr. Shaklee merupakan orang yang pertama membuat pengasingan protein pada awal 70-an. Ujian klinikal juga telah membuktikan bahawa protein soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.
Sumber protein di dalam ESP juga telah diiktiraf seluruh dunia mempunyai kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan.
Kacang soya yang digunakan hanya mengandungi “non-GMO” (non-Genetically Modified Organism), yang bermaksud genetik tidak diubah dan disahkan melalui Identify Preservation Program (IPP). Ia memastikan kacang soya adalah bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada benih sehingga kepada pengeluarannya.
Cara pemprosesannya juga menggunakan air dan tidak seperti sesetangah protein soya yang lain yang di cuci menggunakan alkohol. Ini penting kerana, protein soya yang dicuci menggunakan alkohol bukan sahaja menghilangkan isoflavones yang bermanfaat, malah akan mengubah kandungan genetik soya tersebut. Ianya boleh menjadi punca radikal bebas yang wujud dalam badan kita sebab rantaian asal sudah berubah. ESP diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein untuk membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.

Selain mengandungi soy isoflavones, ESP juga turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin B dan kalsium. Tidak seperti sumber protein yang lain seperti daging, telur dan sebagainya, ESP adalah rendah lemak, tiada kolestrol dan 100% vegetarian formula.

ESP juga merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.


Setiap hidangan ESP adalah bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, dan 12 kali ganda susu. Best kan?

Keunikannya bukan sahaja pada produk. ESP Shaklee bertambah unik apabila pengasasnya sendiri iaitu Dr. Forest C. Shaklee, Sr. telah membuktikan bahawa usaha beliau lebih 5 dekad yang lalu dalam menghasilkan barangan dan produk kesihatan secara semulajadi telah menjadi barangan dan produk yang terulung di dunia. Lebih 5 dekad produk Shaklee berada dalam pasaran, bukan satu jangka masa yang singkat bukan?

Apa pula kebaikan ESP Shaklee?
  • dapat membantu membina otot, kulit & hormon
  • menjadikan kulit muka cantik, halus dan gebu
  • membantu menghilangkan parut jerawat
  • menganjalkan kulit & payudara
  • memberikan anda rasa kenyang lebih lama & lebih bertenaga
  • menyokong kesihatan sistem imun
  • membantu mengawal kolestrol
  • mengandungi soy isoflavones yang dapat membantu mengawal ketidakseimbangan hormon semasa tempoh peralihan menopous
  • menyokong kesihatan payudara 
  • menyokong kesihatan prostat
  • membantu penyerapan vitamin dengan lebih baik

Jika anda teruja dan ingin mencuba keunikan dan kebaikan ESP Shaklee, hubungi saya seperti yang tertera di bawah ya. :)


* Produk ini bukan bertujuan untuk diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Ingin mencuba produk Shaklee? 

Hubungi saya melalui email mommyfarisazham@gmail.com atau SMS 013-7073943 (Deanna) untuk maklumat lanjut. Jangan lupa LIKE fan page Dunia Vitamin Semulajadi untuk mendapatkan PROMOSI HEBAT & INFO PERCUMA!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen! ^__~

Vitamin Cinta

Vitamin HOT untuk Wanita