Followers

20 June 2013

Sarapan Berkhasiat untuk Otak Cerdas dan Ligat

Menurut Pertubuhan Pemakanan Amerika, lebih daripada 40% kanak-kanak perempuan dan 32% kanak-kanak lelaki tidak bersarapan secara teratur pada waktu pagi. Kebanyakan ibu bapa berasa pelik mengapa anak mereka sukar mengambil sarapan pagi sebaliknya mengambil makanan ringan menjelang tengah hari. Puncanya adalah kerana kanak-kanak yang tidak mengambil sarapan pagi tidak mendapat nutrisi dan tenaga yang diperlukan tubuh untuk mereka menumpukan pembelajaran di sekolah.

Pencapaian Persekolahan

Kajian bagi kolerasi di antara sarapan pagi dan pencapaian di sekolah menunjukkan kanak-kanak yang sarapan pagi sebelum ke sekolah mendapat keputusan yang lebih baik di dalam mata pelajaran matematik dan cepat membaca serta mempunyai daya tumpuan lebih lama dan bersikap lebih sopan.

Bagaimanakah pengambilan sarapan pagi memberi kesan kepada pencapaian kanak-kanak di sekolah secara menyeluruh?
  • memberikan tenaga yang diperlukan untuk memulakan hari persekolahan
  • menghilangkan simptom rasa lapar seperti sakit kepala, lesu, mengantuk dan longlai
  • membantu mereka untuk berfikir lebih cepat apabila membuat kerja-kerja sekolah dan bertindak atau menjawab pertanyaan yang diutarakan guru dengan lebih tepat
  • meningkatkan pencapaian berfikir
  • menghindarkan perasaan panas baran dan cepat marah
  • membantu mereka untuk tidak berkhayal semasa di dalam kelas
  • membuatkan mereka lebih tenang dan kurang menggelabah

Pilihan Sarapan Pagi Berkhasiat
Makanan segera, tanpa was-was

Dengan tabiat yang sering berkejaran dan tergopoh-gapah, kanak-kanak selalunya tidak mempunyai waktu untuk duduk diam menikmati hidangan mereka. Sebab itulah mereka perlukan pilihan makanan yang bukan hanya segera tetapi juga berkhasiat untuk mereka seperti pilihan berkhasiat hidangan Shakes Shaklee yang rendah lemak dan rendah glisemik. Rasa yang hebat, pek minuman extra nutrisi yang mudah dibancuh dan dicampur dengan hidangan lain.

Meal Shakes menyediakan 24 vitamin dan mineral penting dan kaya dengan sumber kalsium serta sumber protein yang hebat. Ia juga merupakan nutrien asas untuk tumbesaran kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar untuk kekal kuat dan sihat. Tentu mereka akan menggemari pilihan bukan-soya berperisa vanilla dicampur dengan susu yang berbuih. Cubalah rasai bancuhan shake Shaklee di pagi hari yang dicampur bersama yogurt tanpa perisa ataupun susu rendah lemak berserta buah-buahan.

sumber: Shaklee Today

**********************************************************************************
 
Jadi sebagai ibu bapa, sekarang anda tentu sudah tahu bagaimana untuk melahirkan anak yang pandai dalam pelajaran bukan? 
Jadi, pilihlah sarapan berkhasiat daripada Shaklee, Meal Shakes!
Terbaik untuk anak anda, kepuasan untuk anda! 

Sekarang adalah waktu yang tepat untuk anda dapatkan Meal Shakes pada harga runtuh!!!
Beli 6 dan dapatkan 1 PERCUMA.
Tak nak beli banyak2 pun takpe, beli 1 anda masih berpeluang mendapatkan harga ISTIMEWA. Beli 2 saya bagi lagi harga istimewa. Hanya bulan Jun 2013 saja ya!


* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 


Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen! ^__~

Vitamin Cinta

Vitamin HOT untuk Wanita