Followers

30 April 2013

Cara Menghilangkan Stretch Mark


Stretch mark sememangnya menjadi pengalaman ngeri buat kebanyakkan ibu-ibu yang mengandung. Ada ke cara untuk hilangkan stretch mark nie?

Jawapan saya, mungkin ADA..hehe.. Tapi sebelum saya dedahkan rahsia terbesar nie, elok kita ketahui dulu apakah sebenarnya yang dikatakan stretch mark.

Apa itu stretch mark?
  • Ia adalah garis-garis putih yang terdapat di beberapa tempat seperti perut, payudara, paha dan lengan.
  • Terjadi akibat regangan kulit dalam waktu yang singkat sehingga kulit kehilangan elastisinya. 
  • Ia nya juga kerap terjadi pada wanita ketika hamil atau ketika badan mengalami kegemukan yang pada awalnya kurus.
  • Kulit terdiri daripada 3 lapisan. Lapisan paling dalam (subcutaneous), lapisan tengah (dermis) dan lapisan yang paling luar (epidermis). Stretch mark terjadi pada lapisan dermis di mana lapisan ini dipenuhi dengan pembuluh darah. Sebenarnya lapisan ini terbuat dari jaringan elastis, namun bila tubuh membesar dalam waktu singkat, saraf ini akan melemah dan akhirnya pecah akibat kulit yang menipis.
  • Pada permulaan awalnya, akan terjadi garis-garis kemerahan pada permukaan kulit yang lama kelamaan akan berubah menjadi garis-garis berwarna putih. 

Cara menghilangkan Stretch mark & Testimoni

Testimoni 1: 


Testimoni 2:


Testimoni 3:


Ya, Energizing Soy Protein [ ESP] dapat membantu anda menghilangkan stretch mark. Pengambilan protein yang cukup dan seimbang adalah penting kerana protein merupakan sumber makanan buat sel-sel kita. Kalau sel-sel kita tak cukup makanan, macam mana kulit nak nampak awet muda dan kulit remaja kan?

Pengambilan ESP dapat mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot. Ia juga dapat membantu mempercepatkan sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

Anda mungkin tak akan percaya dengan testimoni-testimoni nie selagi anda tak mencubanya sendiri. Saya bukan nak paksa anda beli. Tapi saya cuma kongsikan rahsia kecantikan yang saya pasti anda juga perlukannya satu hari nanti. Saya juga pasti semua wanita ingin kelihatan cantik luar dan dalam di mata yang tersayang. 

 


* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 

Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen! ^__~

Vitamin Cinta

Vitamin HOT untuk Wanita