Followers

11 April 2013

Kerja Tak Setaraf dengan Kelayakan?

" Mengikut statistik dari Jabatan Perangkaan menunjukkan jumlah siswazah yang menganggur di negara ini adalah seramai 76,200 orang disebabkan tidak memiliki kemahiran untuk mencari pekerjaan."

Begitulah laporan yang dikeluarkan oleh pihak Utusan pada tahun 2012.

Ramai sebenarnya di kalangan teman-teman saya yang mempunyai kelulusan Diploma mahupun Degree terpaksa bekerja di kilang. Rata-rata hanya sebagai kerani. Dan terpaksa terima walaupun kerja tak setaraf dengan kelayakan demi kerana nak menyara kehidupan. Kalau katakan kelulusan Degree, tentu pinjaman PTPTN pun tinggi kan? Dengan gaji sebagai kerani, lagi-lagi yang dah bekeluarga agak-agak cukup ke nak bayar balik pinjaman? Dengan nak menyara keluarga?

Pengalaman saya sendiri, walaupun saya cuma berkelulusan Diploma namun dengan gaji yang agak kecil..senang cakap tak setanding dengan kelayakan saya memang agak stress bila nak menguruskan kewangan. Mana nak bantu keluarga, belanja hari-hari, duit minyak..lagi stress bila fikir nak bayar pinjaman..

Sebenarnya memang dah lama saya survey kerja part time yang boleh bantu saya tambah pendapatan. Kebanyakkannya MLM. Tapi saya tak minat sebab terpaksa nak cari downline baru ada income. Terus terang memang tak minat nak buat keja macam tu!huhu..

Bila jumpa Shaklee, saya tak pernah tau pun Shaklee tu sebenarnya juga MLM! Serius! Bila dah join member, takde desakan pun untuk saya cari downline macam MLM yang lain. Saya cuma share kan kebaikan produk Shaklee kat FB dan blog saya. Itu je! Tambahan, sebelum join member memang saya ada amik produk Shaklee. Bila hati dah jatuh cinta dengan produk dan nampak peluang untuk tambah pendapatan, dari situlah saya terbuka hati untuk register ahli. Alhamdulillah, Allah temukan saya dengan apa yang saya cari-cari selama nie!

Shaklee adalah MLM yang sangat adil. Pendapatan kita sangat bergantung pada usaha kita sendiri BUKAN usaha downline kita. Part nie la yang saya terus yakin nak bersama Shaklee untuk membina kejayaan yang hebat. 


Apa peluang yang Shaklee tawarkan?

  1. Peluang mendapat atau memperbaiki taraf kesihatan yang baik melalui produk supplement yang diiktiraf di dunia (melalui kajian saintifik dan journal yang diterbitkan). 
  2. Peluang mendapat atau memperbaiki taraf hidup dari segi ekonomi.

Melalui Shaklee kita berpeluang untuk meningkatkan taraf kehidupan kita dari segi ekonomi dan gaya hidup. 



Shaklee menawarkan ahlinya 3C (Cash, Car, Convention).


  1. Ganjaran Tunai - (tidak termasuk peluang untung runcit): 
    • Bonus Kumpulan Peribadi sehingga 21% 
    • Leadership bonus - sehingga 6 level 
    • Insentif Coordinator sehingga 1.5%
  2. Program Kereta - berpeluang mendapat tambahan bonus utk bayar kereta kita. 
  3. Convention - kira percutian yg ditanggung sepenuhnya oleh Shaklee (dalam negara & luar negara). Ada juga peluang untuk menunaikan Umrah.

Kredit: Kak N

Jadi, jika anda;
  1. masih menganggur
  2. bekerja, tetapi kerja tidak setaraf dengan kelayakan
  3. sudah bekerja bertahun-tahun, tapi tak naik pangkat, tiada kenaikan gaji, tiada bonus
  4. berjauhan dengan suami / isteri / anak
  5. mahu beri yang terbaik untuk anak anda samada pendidikan dll
  6. atau ingin memperbaiki ekonomi dan gaya hidup anda (contoh dapat bawa mak ayah pergi haji, pergi melancong satu dunia dll)


Dan jika anda berminat, anda boleh bersama-sama saya membina impian bersama Shaklee. 

Produk Shaklee dah lebih 5o tahun berada di pasaran. Kalau ia bukan satu produk yang berkualiti dan selamat, masakan ia dapat bertahan dalam tempoh begitu lama kan?

Saya juga ada kongsikan kegembiraan mereka yang telah berjaya memperoleh income bersama Shaklee dan seterusnya membantu memperbaiki ekonomi mereka. Klik DI SINI.

Ingin mengetahui cara dan kelebihannya menjadi ahli Shaklee, sila klik DI SINI.


Kata-kata Master Farah yang capai Master Coordinator dalam masa 9 bulan yang masih saya ingat,
IF YOU THINK YOU CAN, U CAN! 

Mungkin ayat biasa yang selalu kita dengar kan? Tapi percayalah bila kita set kan kat minda kita yang kita mampu, insyaAllah memang kita mampu lakukannya!
 

Kata-kata dari upline saya sendiri, Kak N;

Jika kita tak berkorban masa sekarang, kita yang akan terkorban di masa akan datang!


Kita yang akan bertanggungjawab pada masa depan kita. Bertindaklah sekarang.





Ingin mencuba produk Shaklee? 

Hubungi saya melalui: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen! ^__~

Vitamin Cinta

Vitamin HOT untuk Wanita