Followers

28 April 2013

Set Vitamin Cadangan Untuk Lelaki

Apa hidangan tengah hari anda hari ini? Tentunya hidangan yang paling enak memandangkan hari nie hari ahad dan hari bercuti bagi kebanyakkan mereka yang bekerja. Tetapi biarlah hidangan yang enak itu diambil mengikut piramid makanan bukan mengikut selera makan semata-mata.

Berbanding dengan hari bekerja yang sibuk, jarang memasak, dan ada juga yang gemar mengambil makanan segera dek kerana kepenatan bekerja, pengambilan makanan yang seimbang jarang dititikberatkan.

Berbeza dengan wanita, kebiasaannya lelaki memerlukan makanan berat supaya mereka dapat bekerja dan berfikir. Lagi banyak mereka berfikir lagi banyak makanan yang diperlukan untuk ditukarkan menjadi tenaga. Tetapi jika terlepas pandang, lelaki yang mengamalkan pemakanan yang tidak seimbang ini boleh menghadapi risiko serangan jantung atau kolestrol.

Bagi anda yang mementingkan kesihatan mahupun stamina, ataupun para isteri yang sedang mencari vitamin untuk suami, ambillah 3 vitamin asas ini.

Apakah vitamin yang lelaki perlukan?

Omega: Ia membantu jantung dan kardiovaskular. Ia juga bagus untuk membakar lemak dan juga bagus untuk daya ingatan. Selain itu, ia juga dapat membantu mengelakkan apa-apa inflamasi (bengkak) dalam tubuh terutamanya mereka yang mempunyai masalah gout.

Vitamin E: Ia bagus untuk saraf, merendahkan lemak dan menurunkan trigliceride (sejenis lemak yang boleh mengganggu kestabilan darah, kesihatan jantung dan kardiovaskular) dalam tubuh serta bagus untuk stamina.

Zink: Ia penting untuk pertumbuhan sel dan kestabilan hormon dalam tubuh. Ia juga dapat membantu menggalakkan pertumbuhan rambut dan kesihatan yang optimum. Jika anda kurang 'tenaga' ketika bersama isteri, zink dapat membantu memainkan peranan 'tenaga' berkasih sayang.

Vitamin Cadangan untuk Lelaki

Harta kekayaan boleh di cari, namun jangan di lupa kesihatan juga adalah lambang kekayaan. Maka kesihatan dan kebahagiaan juga perlu usaha untuk dikekalkan.

Bagi para isteri, jom sihatkan suami kita! Suami sihat isteri bahagia :)




* These statement have not been  evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease.

Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah:
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen! ^__~

Vitamin Cinta

Vitamin HOT untuk Wanita