Jom Kurus dengan B-Complex!


Assalamualaikum dan selamat sejahtera.


Macam tak percaya dengan tajuk entry saya kali nie? Haa nie lah ramai yang tak sedar kepentingan vitamin B nie... ^__^


Ramai yang kata makan vitamin B nie boleh jadi gemuk. Tapi betul ke?


Masa saya mula-mula konsisten makan B-Complex, ramai pulak yang tegur saya makin kurus. Mana laaa tak seronok bila makin kurus kan..hehehe... 


Bila dah lalui sendiri pengalaman makan B-Complex nie, apa yang digembar gemburkan yang makan B-Complex boleh jadi gemuk tu memang tak benar sama sekali.


Fungsi utama B-Complex adalah menukarkan makanan kepada tenaga. Pengambilan air sangat penting untuk membantu proses berjalan dengan lebih lancar.

Memang ada sesetengah individu yang makan B-Complex akan rasa cepat lapar. Bila cepat lapar kita akan rasa nak makan, makan, dan makan. Kita intend to eat more and more. Bila asyik makan je lama-lama pun jadi gemuk.


Tapi ada juga yang kuat makan tapi badan tak naik kan? Kenapa pulak ya? Ini disebabkan kadar metabolisme yang tinggi dalam badan akan membantu mencernakan lemak dan karbohidrat kepada tenaga dan tidak akan disimpan dalam badan.


Saya ibu menyusu yang kuat makan tau! hahahha.. Bila menyusu nie kita lagi akan rasa cepat lapar. Namun B-Complex banyak membantu cernakan semua makanan tadi tu kepada tenaga. Jadi tak ada la lemak lemak tersimpan dalam badan. Semua dah dicernakan dengan bantuan B-Complex. Sebab tu la penting ambil B-Complex tiap hari!



Berat nie dia akan jadi naik bila banyak karbohidrat, lemak dan gula yang kita ambil hanya disimpan dalam badan dan tak digunakan. Ini lah punca bila badan kurang B-Complex.



Tak salah bila lapar kita makan. Tapi makanlah makanan yang berkhasiat. Jangan la ambil makanan ringan yang banyak msg, bahan pengawet, perasa dan pewarna tiruan tu ya!


Bagi ibu menyusu saya sangat sarankan pengambilan B-complex setiap hari tau. Sebab ia bukan sahaja dapat membantu mengawal berat badan kita, malah ia dapat membantu berikan kita mood yang baik sepanjang hari, dapat mengawal stress dan juga aktif. B-Complex juga sangat penting untuk keperluan tumbesaran anak kita.


Jom dapatkan B-Complex hari nie! Sebotol hanya RM58 sahaja! Boleh tahan sampai 4 bulan. Murah sangat tu kan! ^__^


Image result for b-complex shaklee


* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 



Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS/whatsapp: 013-7073943 (Deanna) 
FB: Deanna Aris

Comments

Popular posts from this blog

Kenali Tanda-tanda Tubuh Kekurangan Vitamin B-Complex

Pil Perancang yang Sesuai Untuk Ibu Menyusu

Tips Kurangkan Sakit Belakang Ketika Hamil