Followers

24 July 2013

Performance Drink Shaklee: Bantu Berpuasa Dengan Lebih Produktif

Assalamualaikum dan selamat petang semua. Alhamdulillah, hari nie kita dah pum masuk 16 Ramadhan kan.. Cepat betul masa berjalan. Sedar tak sedar kita dah pun berada dalam pertengahan Ramadhan.

InsyaAllah, beberapa hari lagi kita akan memasuki fasa terakhir bulan Ramadhan iaitu 1o Ramadhan yang terakhir. Tentunya semua dah tau kan 10 Ramadhan terakhir nie adanya malam Lailatul Qadar dan di antara malam-malam yang penuh dengan keberkatan dan kelebihan yang tertentu. Lailatul Qadar mempunyai kelebihan yang begitu besar. Orang yang beribadah pada malam Lailatul Qadar ianya satu malam yang menyamai 1000 bulan. Inilah peluang keemasan yang patut kita rebutkan.

Kelebihan Menghayati Malam Lailatulqadar

Kerana mulianya Lailatulqadar, Rasulullah s.a.w. menganjurkan supaya umatnya bersedia menyambut dan menghayati malam yang berkat itu dengan pelbagai jenis amalan dan ibadah yang diterangkan di antaranya hadis yang diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a.

Maksudnya: "Barangsiapa menghayati malam Lailatulqadar dengan mengerjakan sembahyang dan berbagai jenis ibadat yang lain sedang ia beriman dan mengharapkan rahmat Allah taala nescaya ia diampunkan dosanya yang terdahulu. 

Rasulullah s.a.w. sendiri menjadi contoh yang baik yang menghayati malam lailatulqadar terutama 10 malam yang akhir daripada bulan Ramadhan dengan beriktikaf di Masjid mengerjakan pelbagai amal ibadah untuk menyambut malam Lailatulqadar yang mulia. 

Ini diterangkan di dalam satu hadis diriwayatkan daripada Aishah r.a. Katanya:
Maksudnya: "Biasanya Rasulullah s.a.w. berusaha dengan bersungguh-sungguh memperbanyakan amal ibadah pada 10 malam yang akhir daripada bulan Ramadhan berbanding dengan masa yang lain."

Dalam hadis yang lain Aishah juga meriwayatkan bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda bersedialah dengan bersungguh-sungguh untuk menemui malam Lailatulqadar pada malam-malam yang ganjil dalam 10 malam yang akhir daripada bulan Ramadhan.

Maka, apa kata Ramadhan tahun nie kita perbaiki semoga lebih baik daripada tahun yang sebelumnya.

Berpuasa tidak sepatutnya dijadikan alasan untuk bersenang lenang, tidur seharian,  dan bermalas-malasan kan?

Sama seperti Ramadhan tahun lepas, saya akan pastikan stok vitamin terutamanya ESP dan Performance Drink mencukupi untuk keperluan kami sekeluarga sepanjang berpuasa.

Pengambilan Performance Drink tidaklah sampai membuatkan kita hilang nikmat berpuasa atau nikmat berlapar dan dahaga. Kita masih merasa lapar dan dahaga cuma kita tidaklah melepek dan meleper sepanjang hari dek kerana atas alasan keletihan. 

Performance Drink adalah minuman isotonik TANPA karbonat yang mempunyai formula opticarb iaitu menstabilkan tekanan bendalir dan kandungan gula dalam darah sepanjang kita berpuasa. Pengambilan supplement seperti Performance Drink dapat membantu tubuh bertahan dan kita masih produktif dengan tugasan walaupun berpuasa. 

Amalkan sewaktu bersahur dan berbuka, dan anda akan dapat rasakan pebezaan yang ketara. Memang serius berbaloi-baloi!


Testimoni: Rasa bertenaga dan perut tak masuk angin. Masih bertenaga walaupun selepas bergotong royong bersama suami.


Testimoni: Solat terawih 23 rakaat tanpa rasa mengantuk walaupun surirumah berkerja. Pagi tak mengantuk, lunch hour pun tak tido dan masih masih full of energy sampai ke malam.



* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 

Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen! ^__~

Vitamin Cinta

Vitamin HOT untuk Wanita