Followers

26 July 2013

Supplement yang selamat untuk berpantang: Ikuti pengalaman Kak N 2x bersalin ceaser

Set vitamin untuk ibu berpantang memang di antara set yang hebat dalam membantu ibu2 menjalani proses berpantang dengan lebih cergas, luka cepat sembuh, susu melimpah ruah dan banyak lagi kebaikan Set Berpantang Shaklee nie. 

Apa supplement yang sesuai untuk ibu2 yang sedang berpantang?
Di antara supplement yang sesuai adalah seperti Multivitamin @ Vitalea, B-Complex, Vitamin C dan Zink. Dan vitamin2 ini sangat bagus jika diambil bersama ESP, Ostematrix dan Alfalfa.
 
Dulu saya bersalin secara normal. Yang kedua nie pun belum tahu lagi. Mudahan2 dapat bersalin secara normal. Jadi takde pengalaman bersalin secara ceaser. 
Oleh itu, jom kita baca pengalaman Kak N yang melahirkan kedua-dua orang anaknya secara ceaser. Memang kak N recover cepat, fully breastfeed, dan maintain slim. Kat bawah nie pengalaman Kak N sendiri tentang vitamin2 yang beliau makan sepanjang dalam tempoh berpantang..,pengamal supplemen tegar selama lebih 13 tahun...

________________________________________________________________

VITALEA - Multivitamin lengkap dengan formula zat besi- Zat besi sangat penting untuk pembinaan sel darah merah. Tanpa cukup zat besi si ibu akan kelihatan mudah pucat lesi, tak bermaya dan paling teruk mudah pengsan atau pitam. Pengambilan multivitamin dengan zat besi sangat perlu demi memastikan tubuh mendapat semua vitamin yang diperlukan yang adakala tidak dapat diperolehi dari pengambilan makanan harian kita.

Vitamin B complex - Membantu menstabilkan hormon maka si ibu tak mudah rasa stress dan tidak mudah meroyan. Ia juga membantu dalam proses pembinaan sel darah merah dan ianya sangat bagus untuk proses pemulihan bagi si ibu yang baru melahirkan anak.

Vitamin C - Ia bagus dalam membentuk dan meningkatkan antibodi badan kita. Ianya juga penting dalam pembentukan kolagen. Kolagen penting untuk menyatukan setiap sel dalam tubuh.

Zinc - Ianya banyak terdapat dalam ikan haruan dan makanan laut. Ia membantu mempercepatkan proses baik luka. Zinc antara vitamin yang penting untuk pertumbuhan. Pengambilan zinc dapat dilihat kesannya pada pertumbuhan dan pembesaran bayi, rambut ibu tak mudah gugur dan luka bersalin cepat baik.

ESP (soy Protein) - Ada sesetengah orang memang tak amik endah tentang keperluan protien dengan mengandaikan sudah memadai makan ikan , daging , telur serta minum air soya yang dibuat sendiri. Namun berapa ramai yang tahu dan ingin ambil tahu bahawa protin hanya bertahan pada suhu yang tidak lebih 36*c. So bila kita goreng dan masak susah tentu suhu melebihi 36*c. Ini akan mengganggu kandungan asid amino dalam protien itu tadi. sebab itu protien yang kita dapat dari makanan yang di masak adalah bersifat ala kadar dan atas dasar janji ada dalam menu. Ramai yang tidak tahu, pengambilan protien yang mencukupi dengan asid amino yang lengkap membantu dalam penghasilan kulit yang cantik, rambut yang sihat, kuku yang elok serta penghasilan susuibu dengan kadar lebih cepat provided sesi perahan yang konsisten. Malah lebih ketara apabila anak yang menyusu mudah kenyang walaupun ini dinafikan oleh mereka yang tidak pro vitamin. Selama 11 tahun saya mengamalkan ESP Shaklee, saya sangat berpuashati. Walaupun ada suara sumbang yang mengatakan kononnya pengambilan protien boleh menyebabkan gout, untuk pengetahuan kalian, bapa mertua saya yang mempunyai gout mengamalkan pengambilan ESP dalam proses penyembuhan beliau. Ini kerana kandungan asid amino dalam ESP Shaklee adalah lengkap dan selamat diambil.
 
Selain ini, apa yang saya amalkan?

Saya turut amalkan vitamin E untuk pastikan jahitan luar dalam saya baik dan cantik. Doktor yang manyambut anak saya mengakui jahitan dalaman rahim saya sangat cantik dan beliau akui semasa nak keluarkan anak kedua saya dimana saya separuh sedar masa itu. Selain itu ia juga membuatkan perut saya bersih dari kesan balar yang kebanyakan ibu lalui apabila melahirkan anak. Alfalfa saya teruskan untuk memastikan susuibu saya dibuat dengan cepat dan efisein. Disamping pengambilan kalsium untuk menggantikan kalsium dalam badan saya yang digunakan untuk membuat tulang dan saraf anak yang dikandung dan keperluan utama penyusuan adalah kalsium agar anak dapat membesar dengan sihat dan tulang yang kuat.

Kredit:Kak N


Jadi buat semua bakal ibu2 yang tak suka macam jamu macam saya tu boleh la cuba Set Berpantang Shaklee. Ianya supplement yang selamat untuk diamalkan oleh ibu2 yang sedang berpantang, murah dan berkualiti tinggi. Anda boleh dapatkan Set Berpantang Shaklee dengan kos tak lebih dari RM100. Murah kan?

Jom hubungi saya untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang sesuai untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya.


* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 

Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen! ^__~

Vitamin Cinta

Vitamin HOT untuk Wanita